Divetrip Day 1

27 april 2018 - Cairns, Australië

Oké de laatste dagen zijn bijna het zelfde geweest als de andere dagen. Alleen dat ik een vliegticket heb geboekt naar Sydney. Waarom Sydney, je bent daar alleen geweest , waarom kies je dan niet voor Melbourne. Als ik werk vind blijf ik daar sws een paar weken. Melbourne ligt verder naar beneden wat betekend kouder. Dusja... Het lijkt ook of er meer werk is in Sydney. Maar nu even het onderdeel wat ik vandaag heb gedaan😱.

Vanochtend stond de wekker om 5:15. Jaaa om 5:15, omdat ik vanavond op mijn duiktrip ga. Oké om 5 uur natuurlijk al wakker. Even goed checken of ik alles heb. Julie bracht mij gelukkig een eindje verder op. Daar zou ik om 5:45 worden opgepikt. Uiteindelijk iets over 6 kwamen ze aanzetten. Eerst nog wat andere oppikken en daar richting de shop. Aanmelden en spullen ophalen. Terug de bus in en richting de boot. Nette boot waar makkelijk de 32 personen inpassen die mee gaan op deze trip. Na korte brief werd duidelijk dat vandaag 4 dives op de planning staan. 3 uur richting het Reef varen. Dan om 11:00 uur de eerste duik. Samen met mijn buddy besloten om de eerste duik met een instructeur mee te gaan. Eerst even de veilige weg kiezen. Na duik van half uur weer terug bij de boot. Super mooi koraal en vissen, maar nog niet iets super speciaal.. Na duik lekker lunchen en even uitrusten. Rond 14:30 de volgende dive. Zelfde spot, maar dan de andere kant op zwemmen. Misschien een klein beetje verdwaald, maar uiteindelijk de boot terug gevonden. Deze was zonder instructeur. Goede tweede zeker zonder instructeur. Weer een half uur. Nu zit er 1,5 uur tussen voor de volgende duik. Andere locatie, nu langs een wal van koraal. Met de zelfde buddy zonder instructeur. Eerst richting de grote paddenstoel van koraal. Daar de eerste schildpad 😱.  Daarna langs de wand van koraal gezwommen. Nog 2 andere schildpadden. Super grote puffervissen. Echt magisch. Na half uur weer bij de boot. Het is wel snel sommige doen 45 minuten en andere half uur. Hangt heel erg van je lichaam af. Eenmaal op de boot nog 2 schildpadden aan de oppervlakte. Nu lekker avondeten en daarna nog 1 keer water in. Stiekem wel een beetje zenuwachtig! Want dit is wel helemaal in donker, maar wel met instructeur. Eerst nog even genieten van de zonsondergang die achter Australië verdween. Nu iedereen bij elkaar. Om de laatste dingen te bespreken voor deze duik. We gaan met groepjes van 5 met instructeur mee. Netjes via de lijn naar beneden in de totale darknes. Toch wel magisch! Als je je zaklamp in water schijnt gaan er vissen achter aan om te jagen, omdat ze dan kleine visjes kunnen zien. So smart! Met onze zaklampen het koraal verkennen. Op het punt waar we omkeren een HAAI. Geweldig 1 a 1,5 meter. Hier had ik wel opgehoopt om deze te ziens eenmaal bij de boot had ik 50 bar dus meteen werd meteen omhoog gestuurd door de instructeur. Dit kon omdat ik “bijna” zonder lucht zat. Valt wel mee maar het kon zonder veiligheidsstop. Wat een geweldige ervaring! Morgen nog een nacht duik! Nu nog even spelletjes spelen, daarna naar bed. Morgen worden gewekt rond 6 uur...

1. Monique:
    27 april 2018
    Wauw Bram! Super gaaf! Wat een ervaring! Ik zit het net voor te lezen aan oma Hilda, die vindt het ook allemaal heel leuk.
    Geniet van al dit moois! 😘
  2. Irene kroes:
    27 april 2018
    Geweldig Bram wat een ervaring toch een haai gezien geniet ervan liefs oma Irene xxx
  3. T. Bellaart:
    28 april 2018
    Wat een geweldige belevenis moet dit zijn voor je die onderwaterwereld. We hopen dat de volgende duiken nog mooier mogen zijn voor je, we genieten met je mee van je verslagen. Liefs en groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx🐡👍😘