Dunedin day 2

16 januari 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

7:30 werd ik langzaam aan wakker. Het word al steeds later 😊. Vandaag staat op het programma eerst te ontbijten in het hostel en dan op pad te gaan de stad verkennen. Ook zou ik vandaag een kop koffie gaan drinken met iemand die Frans kent en hier in dunedin woont. (Frans is een vriend van mijn vader van zijn jongeren jaren). Ze zou mij om 5:30 pm oppikken in de buurt van mijn hostel. Ik ben benieuwd.

Het ontbijt was simpel. Geroosterd brood met smeersel. Natuurlijk stond er pindakaas, maar ik dacht 1 boterham iets anders. Iets zwarts wat leek op choco pasta en vooral de nadruk op leek. Wat was dat smerig, kreeg het bijna niet door mijn strot. Na dit avontuur nog even gekeken wat ik met mijn verdere reis wil gaan doen, maar vanmiddag maar even beter uitzoeken bij een plek waar ik beter internet heb!

Rond 9:45 de deur uit gegaan richting het museum. 10 minuutjes lopen. Nou na 15 minuten was ik er weer uit. Dit was totaal niks! Trok totaal niet mijn interessen. Dan richting het station mooi gebouw en toen richting het stadion van dunedin. Jemig wat een groot gebouw zeg pfff. Vanaf het stadion richting de Botanic Gardens van dunedin. Recht de berg op. Dat was mij wel een klim steil omhoog. Nu lekker in de schaduw van het park. Genieten van de prachtige tuin.

⏱ na de tocht terug van de garden bij de starbucks naar binnen geschoven. Wat gedronken en gebruik gemaakt van het internet. Mijn reis verder geboekt na queenstown. 3 dagen te anau. Daarna weer terug naar queenstown en dan zien we weer verder. Daarna terug naar hostel gegaan en 2 uurtjes gechilled

Daarna kwam de bijzondere ervaring. Eigenlijk een vreemde ontmoeten die via via kent, maar het is mij goed bevallen. Eerst wel beetje akward, maar het gesprek kwam gelukkig snel op gang. Sushi gehaald en ze vroeg of ik mee wou eten. Daar zeg ik geen nee tegen!! Ze woont 20 minuutjes rijden van het centrum. Ze kijkt eigenlijk van het andere kant van het water tegen centrum aan. Ze woont in een wijk die midden de natuur (wildernis) ligt woont. Wildernis in de zin van uit gestrekt heuvelachtig landschap omringt door water. Na bij haar thuis geweest te zijn. Gegeten, haar vriend en zoon ontmoet. Een rondje gereden door het prachtigen landschap mooie foto’s gemaakt. Daarna terug gereden en afgezet bij het hostel. Heel erg bedankt mary en natuurlijk Frans voor het contact leggen!

Terug gekomen nog even gefacetimed met thuisfront. Gedouched laatste spullen gepakt en morgen richting queenstown.

1. T. Bellaart:
    16 januari 2018
    Goed verslag Bram, als je weer iets gaat eten wat je niet kent proef dan eerst even met een punt van een lepeltje. Tot
    het volgende verslag van je.
  2. Monique:
    16 januari 2018
    Superleuk dat je af hebt gesproken met Mary! En heel aardig van Frans om haar op de hoogte te stellen van jouw verblijf in Dunedin. Zo kom je net weer op andere mooie plekken terecht! Top Bram!😘
  3. Irene kroes:
    16 januari 2018
    Geweldig Bram wat leuk dat Mary met je rond gereden heeft en lekker gegeten geniet maar lekker
  4. Frans:
    16 januari 2018
    Hi Bram, ik hoorde net van Mary en haar vriend dat ze het heel leuk vonden. Toen ik zelf rond aan het reizen was vond ik dit soort ontmoetingen ook altijd leuk want dan kom je toch op andere plaatsen terecht en de lokale bevolking weet toch weer andere dingen.
    Volgens mij heb je vegemite op je boterham gedaan, dat dikke donkere pasta rommel, het is inderdaad niet om te eten ;-)
    Veel plezier!