Gili Air Day 1

4 april 2018 - Gili Air, Indonesië

Vandaag 4 april. Gisteren niks geschreven, omdat ik eigenlijk niks heb gedaan. Ik had eigenlijk de hele dag bedacht om aan mijn cv te werken. Ja wel gedaan, maar alle werken ervaring enzo. Alleen ja wat zijn je skills? Vind ik heel erg lastig om uit te leggen. De rest van de dag gegeten, gechilled enzo.

Vandaag had ik besproken om 7:30 mijn reis richting Gili Air te gaan. Dus 6:40 de wekker wassen tanden poetsen en de laatsen spullen pakken. Nog zee van tijd om te ontbijten was nog voor 7en. Dan nog maar snel even de laatste korfbal play-off terug kijken. Daarna snel bananenpanecakes naar binnen werken om 7:30 stond ik klaar voor vervoer. Natuurlijk kwam hij pas om 8 uur. Een normale auto waar 6 mensen in moesten plus backpacks. Heel krap. Zeker om te bedenken dat ik de laatste ben en dus in het midden moet.... fuck my live. Gelukkig na uur werd er eentje afgezet en kon ik voorin plaats nemen. Nog uur richting de haven toen werd ik opeens bij een restaurantje afgezet met mijn spullen. Hier moest ik mijn ticket ophalen en volgens hun een half uur wachten. Dus ik geïnstalleerd bij tafeltje met mijn boek. Kwam er zo een gast een ticket uitschrijven. Plus een papiertje met fastboot ticket ook nog proberen mij deze te verkopen. Ondertussen werd de menu kaart ook nog eens gebracht. Nou daar had ik iedergeval geen behoefte aan dus na 10 minuten mocht ik al weg daar. Ze hebben we na gedacht hoe ze geld kunnen verdienen. Dat zie je hier niet zoveel. Ik moest wel even zelf naar de haven lopen 10 minuten. Hier moest ik mijn echte ticket ophalen naar gili air. Ze wisten niet wanneer de boot vertrok. Dat lag aan de hoeveelheid mensen. Als er genoeg waren kon de boot vertrekken. Dus dat kan nog wel even duren. Na uur waren er genoeg mensen en kon de oversteek van 20 minuten beginnen. Eenmaal aangekomen lopend mijn weg vervolgd. Er stonden natuurlijk allemaal paarden karen klaar, maar je loopt binnen 20 minuten naar de andere kant van het eiland. Na 15 minuten aangekomen bij het voor mij wel resort. Ik heb in mijn reis nog niet zo een luxe ding gehad. Oké misschien bij Frans dan😉. Allemaal schattige hutjes en zwembad. Schone douches en toiletten. Wauw wauw. Mijn eerste missie was geld scoren, want dat kwam ik te kort met betalen. Alles gaat hier cash. Onderweg ook nog gegeten. Toen barsten de hel los. Het heeft toen voor 5 uur lang geregend, geonweerd.... gelukkig een beetje gaan lezen en internetten. Nu super mooie zonsondergang want het is eindelijk droog. Morgen het eiland gaan verkennen.

Ik heb nu ongeveer een week lombok verkend en je merkt wel dat ze hier een andere cultuur hebben. Heel veel is moslim en veel moskee. In bali kom je dat helemaal niet tegen. Nadeel aan de moskee zijn dat ze rond 5 uur ‘s ochtends geluid maken maar ach. Ook zijn de local mensen helemaal gek van voetbal. Veel voetbalveldjes langs de weg.

1. T. Bellaart:
    4 april 2018
    Hoi Bram een leuk verslag om te lezen. We hebben op internet gekeken, wat een prachtig klein tropisch eiland is dit. En je slaapplek is ook geweldig. Rust en geniet de komende dagen. Liefs en groetjes van Oma en Opa B xx🏃😘🏖📷
  2. Monique:
    4 april 2018
    Hey Bram, heerlijk plekje lijkt mij dat!🏝 Ik hoop dat je ook lekker kunt slapen. En volgens mij kun je hier ook lekker snorkelen. 🐟🐠🐡😘
  3. Frans:
    5 april 2018
    Lekker wat luxe is ook leuk ;-)
    Misschien kan je mee voetballen met ze!