Kuta dag ....

23 maart 2018 - Kuta, Indonesië

Jaja alweer 2 dagen voorbij in Bali. Gister stond op de planning om te surfen. Om 9 uur zou ik worden opgepikt uit de hostel. Natuurlijk werd dat later. Het is bali duhh. Dus rond half 10 richting het strand. Samen met Australiër kregen het uitgelegd. Alle stappen. Van balans vinden tot opdrukken tot het plaatsen van je voeten. Het lijkt heel makkelijk. Tot dat je op het water zit! Eerste sessie ging redelijk, maar was toch wel lastig. Uurtje pauze en dan weer proberen. Even wat lokaal eten gegeten, lekker lekker. Nou de tweede keer was echt sucks. De golfen waren echt te groot. Ja dan krijg ik al snel de pest erin. Na afloop was ik er wel even klaar mee. Lekker rustig gaan zitten op het strand. Geklets met een Australiër die hier leeft en vrijwilligers werk doen. Ze kan hier leven van het verhuren van der appartement in Australië dat is pas leven! Het is wel steeds zo dat je even het land moet verlaten om je visum te kunnen laten verlengen. Zo blijven backpackers vaak ook langer in Indonesië door deze truc. Na 2 uur nog eens geprobeerd bij mij zelf. Ging naar mij zeggen stuk beter. Alleen lastig om met je surfboard door de golfen te komen. Rond 3 uur denk weer terug in het hostel doormiddel van een grab. Echt handig. Mijn working-holiday visa aangevraagd voor Australië. Dus nu hopen dat hij snel geaccepteerd word. Er zit ook een nadeel aan moet nu mij cv gaan opstellen in engels... goede oefening noemen we dat maar. De rest van de dag was beetje regenachtig bewolkt. Gelukkig nog steeds goed weer om in je korte broek rond te lopen. S avonds werd er gezellig gekletst onder een muziekje. Ze zijn hier allemaal zo musical echt bijzonder.

Vandaag zou ik een scooter huren. Een Nederlander/Engels man. Rond 10 uur was ik eigenlijk klaar om te gaan, maar de scooter was pas ready at 12. Zo ja dan nog maar even zwemmen. Even lekker afkoelen. Rond 12 uur was hij ready. Zo klaar voor de roadtrip. Alleen wel beetje scared door alle verhalen hier over de policie. Maar dat zullen we we zien. Wat bleek dat Nas nooit op een scooter had gereden. Dat zou interessant worden. Gelukkig ging het heel goed. Ik voorop navigeren, verkeer in de gaten houden en nas achter mij. Na een klein navigatie foutje hebben we gelukkig het drukken verkeer achter ons gelaten. Even eten wat superlekker was. Kip met toffu en rijst. Daarna naar het strand. Wauw net plaatje. Even wat drinken en even lekker lang uit liggen. Rond 5 naar de tempel. Voor de zonsondergang. Er was perfect weer dus dat is mooi. Was wel erg toeristisch, maar wat verwacht je anders. Was echt mooie tempel en super mooi plekje uitgezocht voor de ondergang. Wauw. Foto’s staan op Facebook. Daarna weer terug in donker. Wat wel opgaven was. Super veel verkeer maar gelukkig hebben we het overleeft. Nas was heel blij dat hij het heeft overleeft. Nou dat was ook weer mooie dag.

Wat ik ook steeds meer ga merken dat het engels mij steeds beter af gaat. Het gaat meer natuurlijker. Zelfs als ik met mijn ouders FaceTime wil ik er soms engelse worden tussen door gooien.  Dat is echt pluspunt!

1. Rosalinda:
    23 maart 2018
    Top hoor Bram! En als ik je nog ff moet helpen met je cv stuur m dan maar ff door.
  2. T. Bellaart:
    23 maart 2018
    Bram jij geniet en wij genieten met je mee, door je goed omschreven belevenissen.
    Je hebt dus je besluit genomen om te proberen om langer in Australie te blijven.
    Wat een heerlijke tijd komt er nog voor je aan. Liefs en groetjes Oma en Opa B xx
  3. Gea:
    23 maart 2018
    Het komt allemaal goed, dat heb ik wel in de gaten! Wat maak je toch prachtige foto’s. Geniet maar doe voorzichtig. See you any time , any place, any where!
  4. Monique:
    23 maart 2018
    Heerlijke dagen in Kuta! Gaaf op de scooter op pad! En mooi de zonsopgang mee kunnen pakken! Zo trots op jou wat je allemaal doet !😘
  5. Petra:
    24 maart 2018
    Wederom super hoor Bram
  6. Monique:
    24 maart 2018
    Ik bedoel natuurlijk zonsondergang😊🌅
  7. Anna Marieke en paul:
    25 maart 2018
    Leuk om je belevenissen te lezen