De laatste dag PADI

15 april 2018 - Sanur, Indonesië

Vandaag de laatste dag duiken! Super veel zin in vandaag gaan we richting een USA wrak. Dat hier voor de kust van bali ligt. Tijdens een oorlog is het USA schip beschoten door de japanners hier voor de kust. Het wast toen niet meer vaarbaar en hebben zit het naar de kust gebracht. Daar heeft het een hele tijd gelegen  tot dat de Bromo vulkaan uitbarsten. Door de kracht en de lava is het schip verder op op zee gezonken.

Vanmorgen werd ik weer vroeg opgehaald. Was zelfs al om 7 uur bij duikcentrumen waar we om 8 uur weg gingen richting het noorden. Het was helaas wel 2,5 uur ,maar hopelijk de moeite waard. Gelukkig nog wat geslapen, want ik heb wat uurtjes gemist de afgelopen 2 nachten. Rond half 11 kwamen we dan eindelijk aan. Equipement klaar maken voor de eerste duik. Weer alles uitgebreid testen om zeker te weten dat alles het doet. Daarna weer lunch alvast bestellen, want dit keer lunchen tussen de duiken door. Dit omdat we dit keer vanaf de kust het water in gaan. Eerst hadden we nog wat opdrachten te doen. Zoals met het kompas navigeren en je maskeren weer op doen onder water en zorgen dat water er uit gaat. Dit zonder problemen! Nu is het tijd om echt te gaan genieten. Naar het schip zwemmen. Wat bijzonder om te zien het hele schip bedekt met koraal en heel veel vissen. Zulke grote vissen gezien en vissen die voor je neus langs zwemmen. Na duik van 40 minuten naar boven gegaan. Hier water weer uitgelopen en de equipement klaar maken voor volgende duik. Eerst wat eten naar binnen werken. Niet het beste eten hoor, misschien beetje weinig. De tweede duik was vooral genieten, genieten. Meteen richting het schip om het verder te verkennen en er doorheen te zwemmen. Je kan het eigenlijk niet goed uitleggen hoe het is, want je moet het gewoon ervaren. Het is zeker ervaring die bij blijft. Na 3 uur weer terug bij het duikcentrum. Logboek bij werken met de duiken die we vandaag hebben gedaan. Wat we hebben gezien. Het belangrijkste was dat we het certificaat kregen dat we de PADI hebben gehaald. Dus feestje, nee daar te moe voor😂. Inmiddels was het al bijna 6 uur dus met de shuttle terug was bijna 7. Ik had honger dus snel wat eten met iemand van het hostel. Lekker gekletst en nu rustig aan doen.

Morgen lekker relaxed en kijken wat ik ga doen in Cairns. Wat ik daar kan verwachten. Nog even lekker genieten van mijn laatste dagen hier in Indonesië.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irene kroes:
    15 april 2018
    Gefeliciteerd Bram wat geweldig dit heb je toch maar weer gedaan.Ik ben trots op je nu op naar Australië ook weer spannend veel succesxxxx oma Irene
  2. T. Bellaart:
    15 april 2018
    Hoi Bram wat een geweldige belevenis moet dit zijn geweest voor je deze onderwaterwereld. Dat kan niemand je meer afnemen. Ga de komende dagen nog genieten en je slaap in halen. Oma en Opa B xx🐟🏖😘
  3. Petra:
    15 april 2018
    Wat super bijzonder toch allemaal.
  4. Monique:
    15 april 2018
    Yeah, in the pocket! Wat een fantastische ervaring! Nu lekker nagenieten! En voorbereiden op de je Australische avontuur!😘