last Day Bali

17 april 2018 - Kuta, Indonesië

Wat heerlijk geslapen! Zonder een tijd te hebben dat ik wakker moet zijn! Heerlijk en dan ook nog even wakker worden. Vandaag ook weer vers ontbijtje, niet van dat vieze brood. Ik werd nu ook wakker met de gedachten dat Azië er bijna op zit voor mij. Na bijna een maand hier rond getrokken te hebben. Wat een super mooie ervaring. Eigenlijk kwam ik met geen plan hier aan. Go with de flow had ik van te voren gezegd. De cultuur verschil ervaren. Of je kan misschien beter de cultuurshock ervaren. Wat na NZ en Au was dit zeker een wereld van verschil met alle mensen die je wat willen verkopen, het verkeer en de mensen. Ook heel veel van mijn oude vertrouwde cultuur gezien. Veel Nederlanders die op vakantie zijn of ook lekker aan het rond reizen zijn. Het is ook bijna gedag zeggen tegen de luxe waar in ik heb geleefd. Niet voor mijzelf hoeven te koken, zelf niet hoeven te wassen. De accomodaties waar ik in heb gezeten. Waar gili Air echt wel het hoogte punt van was. Ook de super ervaring om hier lekker rond te scheuren op een brommert of duiken/snorkelen om echt wel magische. Deze momenten moet je zeker koesteren. Van rijstvelden, zonsondergang, vissen, schildpadden en nog veel meer om op te noemen. Het is/was zeker weten een geweldige ervaring die ik zeker weer in mijn broekzak kan steken.

Ik merk aan mijzelf dat het nu ook wel tijd word om een beetje vastigheid te creëren. Zeker weten om wat te gaan doen, want ik heb eigenlijk 3 maanden op mijn luie krent gelegen. Wel veel gelopen, bezichtigd en activiteiten gedaan, maar toch. Ik hoop dat ik werk kan vinden ergens in Australië. Wat ik eerlijk zegt ook wel weer een hele spannende stap vind, maar zeker weten goed voor mij zal zijn. Beter leren engels spreken en weer nieuwe mensen ontmoeten!

Na dat ik diepzinnig had na gedacht over mijn verhaaltje heb ik eigenlijk niet veel meer uitgespookt. Dat was ook de bedoeling van de dag. Lekker genieten van het zwembad, luieren. Zo dat heb ik zeker gedaan heerlijk. Ook al een klein beetje voorbereiden op de vlucht. Nog even alles hier in de was gooien. Tas doorspitten voor rotzooi enzo. Toen later op de middag werd ik gevraagd of ik mee ging naar sky garden. Waarom niet. De exht laatste avond even gezellig eten en drankje doen. Toen bedacht ik o shit ik heb geen shirt meer... Even de de Carrefour. Shirt scoren om er een beetje goed uit te zien😉. Rond 5 uur richting sky garden. Het concept waar je voor 8 euro onbeperkt kan eten en alcohol drinken tot 9 uur. Dus daar werd even goed gebruik van gemaakt. Het was zeker gezellig. Rond 10 uur besloten terug te keren naar hostel, omdat de club toch wel beetje dood was. Dus wij sky garden uit gegaan en tegen over sky garden was een pizza Place. Als je hier pizza punt koopt mag je proberen 30 seconde op een stier te zitten en dan als lukt krijg je een T-shirt en Smirnoff( alcohol). Twee van die jongens dachten in hun toestand dat gaan we even proberen. De eerste ging zitten en lukte om meer dan 30 seconde vol te houden. Alleen personeel bleef beweren dat eerst 20 seconde oefenen waren enzo. Uiteindelijk grote discussie enzo. Dus uiteindelijk besloten grab te bestellen en te gaan. Toen de grab kwam was 1 van de gozer nog steeds aan praten, praten en praten. Uiteindelijk mee gesleept naar de Auto waar hij uiteindelijk nog bijna ruzie kreeg met de bewaker 😱. Zo was bijzondere avond, maar zeker geslaagd!

Vandaag was eigenlijk bijkomen van gisteren, voorbereidingen treffen. Ja dat was beetje mijn dag. Nu over 3 uur richting de AirPort waar ik om 1 uur s’nachts vlieg richting Cairns!

1. Frans:
    Veel plezier in Cairns.
  2. Monique:
    17 april 2018
    Mooi geschreven verhaal Bram! Ik ben zo trots op je! Hoe je naar de afgelopen tijd kijkt en hoe je geniet van alle belevenissen, natuur en mensen om je heen. En hoe je je zelf in allerlei situaties redt. Nu op naar een nieuw avontuur. Werken in Australië! Ik hoop van harte dat er iets moois op je pad gaat komen! Voor nu een goede vlucht en een mooie start in Cairns!😘❤
  3. Irene kroes:
    17 april 2018
    Heel goede vlucht ik ben trots op je een heel fijne tijd inCairns oma Irene xxxx
  4. T. Bellaart:
    17 april 2018
    Bram wat heb in deze 3 maanden een grote stap gezet naar de volwassenheid. Wat heb jij een indrukwekkende en mooie tijd meegemaakt tot nu toe. Na een tijd van genieten en niks moeten, hopen we dat je in Australië werk in de maatschappij kan vinden. En dat je nog heelveel van het prachtige Australië mag zien. We hopen dat je een goede vlucht heb gehad en dat je een leuk hostel heb. Groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx😘💋
  5. Petra:
    Bijzonder allemaal hoor.