PADI Day 2

14 april 2018 - Sanur, Indonesië

Jaja vandaag mijn eerste echte duik in het open water. Toch wel beetje zenuwachtig voor hoor. Ik werd rond 6:45 opgehaald en was al rond 7 uur in Sanur. Zo dat schoot lekker op. Alleen om 8 uur gingen we pas weg richting Padang bay. Het was een uur rijden. Hier gaan en komen de boten aan vanuit lombok/Gili. Hier was ik dus 2 dagen geleden ook. Eerst richting restaurant om lunch te bestellen voor later en de zwembroek aan te trekken. Daarna richting de bus de spullen op bergen in de bus en onze gear prepareren. Na alle stappen uitgevoerd te hebben bleek dat mijn duikfles leeg was.... Daarom doe je de safety checks. De chauffeur was vergeten de extra fles met te nemen dus ergens werd nog even een fles vandaan getoverd. Daarna het water op richting de eerste spot. Hier een paar oefeningen in water doen en dan vooral genieten. Nu begon echt de spanning wel te stijgen. Alle gear aan en achteruit in water vallen. Als iedereen in water was langs de lijn naar beneden. Steeds je oren klaren en langzaam dieper. Ik merkte al snel dat im wat moeite had met mijn linker oor. Daar had ik aan het begin van de vakantie wel last van. Maar gelukkig na wat rustiger aan dalen ging het beter. Wauw wat bijzonder zo het water leven. Zo dat je er tussen zweeft. Na paar oefeningen heel stuk gezwommen en uiteindelijk half uur onder water geweest! Na weer in de boot geklauterd te zijn even na genieten van toch wel bijzondere moment. Op naar de volgende locatie. Hier gaan we oefeningen doen waarbij je “zonder” zuurstof komt te zitten. Dat je zuurstof krijgt van je buddy of dat je vanaf 10 meter omhoog zwemt zonder zuurstof. Deze situatie geoefend. Hier was wel te merken dat er zeer sterke stroming was. Na duik van 35 minuten zat de tweede duik er al weer op. Gaat snel. Eenmaal op de boot merkte je toch wel dat het echte soort is! Terug naar de kant. Spullen pakken richting restaurant. Douchen en ETENuh. Na goede lunch in de bus richting de thuisbasis. Hier logboek invullen van de duik. Daarna was tijd om terug te gaan naar hostel. Hier lekker rustig aangedaan, want het was weer inspannende dag. Morgen weer 2 duiken en dan echt naar de 18 meter. Nu bleven we op 12 meter omdat het de eerste keer was! Morgen gaan we bij een U.S. Shipwrak of hoe je het ook schrijft duiken.

1. T. Bellaart:
    Wat een geweldige belevenis Bram. Wat zal jij genieten. Succes morgen.😘👍
  2. Rosalinda:
    14 april 2018
    Man ik word jaloers van al die mooie verhalen. Geniet ervan
  3. Monique:
    14 april 2018
    Super Bram! Maakt de duikschool misschien ook foto's onder water? Ik zou je daar wel eens bezig willen zien! Veel plezier morgen!😘
  4. Irene kroes:
    14 april 2018
    Wat een geweldige ervaring morgen nog veel succes oma Irene xxx
  5. Loes de Vries:
    14 april 2018
    Wat spannend Bram zo'n eerste duik! Succes morgen! Loes.
  6. Paul van Elk:
    Blup, blup, blup😜