Paihia Day 1 and 2

2 maart 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteren ben ik met de bus vanuit Hamilton richting de bays of islands gegaan Paihia. Het was een bus reis van 7 uur met een tussen stop van 3 kwartier in Auckland. Dus het was een erg lange reis. Een reis met veel slaap, veel regen en hele slechte wegen! Rond 5 uur kwam ik aan in Paihia. De kust doet mijn een beetje denken aan Thailand. Met kleine eilandjes in het water en de sfeer die er hangt. Gelukkig was het droog. Na in te hebben gecheckt supermarkt opgezocht. Erg klein weinig keuze, maar wel weer een maaltijd bij elkaar weten te sprokkelen. ‘S avonds nog tours bekeken wat ik misschien van uit hier kan gaan ondernemen, maar er zijn twijfels over het weer. Het ziet er heel slecht uit voor de komende dagen.... That is pretty shit! Voor de rest niet meer zoveel gedaan. ‘S avond nog even naar stadje gelopen. Na slechten nacht door een enorm kraak bed alweer vroeg wakker. Als je naar buiten keek zag je regen en nog meer regen. Rond elf uur was het even droog toen naar een koffie tentje gelopen. Even koffie drinken en interwappen. Daar aan de praat geraakt met iemand van uit Amerika. Die zat te vertellen dat hij blogs schreef en dat hij daarom nu hier was. Om een blog te schrijven over de Maori. Dat hij ook door hotels word uitgenodigd om te komen om een blog te schrijven. Super bijzonder. Hij zat te vertellen zijn full-time baan op te hebben gezegd om deze blogs te kunnen maken over plaatsen en daar hoopt hij van te kunnen gaan leven. Wat een risico neem je dan! Toen het weer even droog was besloten naar een supermarkt te lopen iets verder op. SLECHTE beslissing. Heen weg was droog, maar de supermarkt had niet zo veel meer te bieden dan die kleine supermarkt. Dus dat was al iets minder, maar toen ik de supermarkt uit kwam lopen... de hel was weer los gebroken, regen regen regen. Toen kreeg ik een lift aangeboden. Helemaal super, dus ik een stuk mee gereden vlak bij mijn hostel af gezeten. Geweldig zulke mensen! Daarna terug gegaan naar hostel. De hele dag gelezen. Ook eens lekker om te doen, als ik eenmaal aan het lezen ben en getrokken word door een boek moet ik hem ook in een keer uitlezen, of binnen 2 of 3 dagen. Rond 7 uur was het weer tijd in om mijn eten op te warmen van gisteren. Der stond een man helemaal lost te gaan op Jamaicaanse muziek terwijl hij ook een Jamaicaanse gerecht aan het maken. Geweldig om te zien zulke mensen! Ondertussen, maar besloten geen toer te gaan boeken. Vind het beetje zonde als het de hele dag regen en dan zit je daar in zo een bus de natuur te bekijken. Nee, dat trekt mij niet zo! Dus dan misschien morgen de ferry nemen naar Russel en daar rondlopen. Zo maar weer in mijn boek duiken😉

1. Monique:
    2 maart 2018
    Wat een bijzondere mensen ontmoet je als je op pad bent. Leuk om je verhaal te lezen. Jammer van de regen, hopelijk wordt het beter!😘
  2. T. Bellaart:
    2 maart 2018
    Jammer van het weer, maar leuk dat je mensen tegenkomt met verschillende interesse van alle dag, waarvan jij weer leert. Bram je weet na regen komt zonneschijn. Opa en Oma B xx📖🍳🍌☔🌤
  3. Paul van Elk:
    2 maart 2018
    Welk boek ben je aan het lezen?