Paihia Day 3

3 maart 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

3 maart, voor vandaag waren de voorspellingen weer niet zo best. Dat bleek ook wel toen ik mijn ogen open deed na een korte nacht slapen. Ik moest gisteravond mijn boek uitlezen dus toen lag ik laat in bed. Ik werd al om 7 uur wakker... Maar het regende. Dus rustig mijn ochtend ritueel te voltooid te hebben was het tijd voor een cappuccino met internet dan😂. Het was even droog dus snel even naar centrum 5 minuten lopen naar de ene straat dat als centrum geldt. Na uurtje weer naar buiten. Het weer word wat lichter. Even aan het water zitten, dan naar de supermarkt boodschappies doen. Daarna rustig aan terug gegaan. Weer begonnen in een nieuw boek van Lars Kelper volgens mij. Het zit in de zelfde verhaallijn als mijn vorige boek. Na de lunch nog maar even op mijn bed je gaan liggen. Toen ik wakker wakker blauwe lucht wat is dat?!? Dus op naar buiten even genieten van de moment. Op de rotsen gaan zitten bij het water, lekker even uitwaaien voordat  de blauwe lucht weer is verdwenen. Toen dat eenmaal is gebeurt terug gegaan en weer in mijn gaan lezen. Daarna was tijd om te koken worteltjes met aardappel. Nu ik net zo even naar de datum keek bedenk ik mij dat ik nog, maar 6 dagen over heb voordat ik in het vliegtuig stap naar Sydney dat gaat snel zeg.

Vanochtend had ik het met mijn moeder over dat het noorder-eiland eigenlijk zoveel op elkaar lijkt. Overal is het groen en heuvel. Oke rotorua was dan vulkanisch gebied dus anders, maar verder lijkt het heel erg op elkaar en het stadje moet dan de sfeer maken. Dat dat het zuider-eiland meer gevarieerd is. Dat je daar bijna van alles kan aantreffen. Ook had ik het er over dat ik in Indonesië echt iets actiefs wil gaan ondernemen. Dat ik echt iets moet doen, want eigenlijk mis ik dat wel een beetje. Thuis had ik dat met sport, werk enzo, maar hier heb je dat niet echt. Je bent wel aan het rondlopen, maar dat is het soms ook net niet. Slecht weer is dan helemaal rot, want dan ben ik helemaal niet actief. Gelukkig trekt een boek mij nu wel, maar daar heb ik ook niet altijd even veel zin in. Dat zit ik te denken aan een surfkamp of zoiets in die trend dat ik even lekker bezig ben! Morgen gaan we met de bus richting Whangarei slapen in een oude gevangenis!

1. T. Bellaart:
    3 maart 2018
    Bram na je verhaal zo gelezen te hebben was het Zuider eiland voor jou aantrekkelijker en afwisselender. Heb je nog iets meegekregen over de Maories, de oorspronkelijke bewoners van New Zealand. Voor morgen een goeie reis naar Whangerei. Opa en Oma B xx📷🚌
  2. Irene kroes:
    3 maart 2018
    Lieve Bram jammer dat het Noorder eiland niet zo mooi was dan het Zuidereiland.Maar in Australië zal je meer gaan beleven een goede reis morgen oma Irenexxx