Picton day 1

7 februari 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer! Ja gisteren geen blog geschreven. Ik had eigenlijk niks te vertellen. Het was slecht weer. Daarom heb ik niet zoveel gedaan. Wel nog een hele tijd met Nederlander gesproken, maar dat was het dan wel.

Vandaag was het veel beter weer. Alleen vandaag ga ik door naar Picton. Dus ja hopen dat het in Picton ook lekker weer is. Rond 9:45 richting de bus gelopen. Was weer een kwartiertje lopen naar de bus. Dus was er weer ruimschoots op tijd. Nu had ik een wat leukere chauffeur. Vertelde wat meer over de omgeving. Zo ook over de aardbeving van nu iets meer dan een jaar geleden. Ze zijn nog vol op aan de weg aan het werken. Ze zijn daar nog wel een jaar mee bezig... Ook kwamen we zo veel zeeleeuwen tegen! Zo bijzonder! Vlakbij Blenheim is de grootste wijn productie van Nieuw-Zeeland. Witte wijn. Wat op valt als je er langs rijd is dat er een roosstruikje voor een grote rij met druiven staan. Zo kunnen de tellers zien of het goed gaat met hun planten. Een roos is heel kwetsbaar. Die zal eerder iets voelen en zichtbaar maken van een verandering dan druivenplant. Zo kan de teller op tijd actie ondernemen als er iets mis gaat met de roos.

Rond 1 uur kwamen we aan in Picton. Echt een dorpje wat gevormd is om de ferry heen. Er valt ook zo niet heel veel te beleven, maar ach. Het hostel is erg netjes. Eigenlijk iets te gelikt naar mijn mening, maar zo voelt het voor mij dan.

Na een rondje te hebben gelopen door Picton zit ik nu aan het water mijn verhaaltje te typen. Van uit dit oogpunt vind ik het wel een beetje lijken op Milford sound. Alleen hier liggen veel meer boten. De natuur heeft de uitstraling er van! Dus hopen morgen op mooi weer dat we nog wat wildlife kunnen zien!

Wat mij nu de laatste dagen ook opvalt is dat ik veel meer contact heb met andere mensen. Niet dat ik aan begin geen contact had, maar dat was minder. Hier heb ik meer een gesprek met mensen. Het kan ook gewoon een gevoel zijn. Het is natuurlijk ook heel goed voor mijn Engels!

Het is haast ook niet te bedenken dat ik al bijna een maand weg ben😳

1. Irene kroes:
    7 februari 2018
    Bram wat een mooie rit weer en wat leuk dat de chauffeur zo veel vertelde. Wat gaat de tijd snel. Nu alweer vier weken weg.Ga nog heel erg genieten Oma Irene xxxxx
  2. T. Bellaart:
    7 februari 2018
    Hoi Bram we merken dat je zelfverzekerder gaat worden en daardoor openstaat voor andere mensen en je makelijker contact legt en het Engels beter begrijpt en spreekt. Een rustige oversteek naar Wellington en we zijn nieuwsgierig naar je volgende verslag. Gr Opa en Oma🚢😘
  3. Petra:
    7 februari 2018
    Blijf je volgen hoor. Leuk om je blogs te lezen. Hele mooie foto's trouwens.
  4. Monique:
    7 februari 2018
    Hey Bram, leuk dat je onderweg ook zoveel mooie en interessante dingen ziet en er natuurlijk ook voor open staat! En het ook met ons deelt.De oversteek naar Wellington schijnt prachtig te zijn! Tja, al een maand weg. De tijd vliegt.😘