Sydney Day 3 and 4

12 maart 2018 - Sydney, Australië

Na mijn nachtje uit in de pub was het wel tijd voor een rustig dagje. Om 9 uur weer lekker ontbijten. Nog even op bed gelegen en dan was het tijd om iets te ondernemen. Het is lekker weer strak blauwe lucht. Dus waar kan je dat het best besteden hier in Sydney. Op Bondi beach natuurlijk. Vandaag kan je de hele dag reizen voor 2,50 dus lekker goedkoop. Richting de bus gelopen. Rechtstreekse verbinding naar bondi en ik had weer eens geluk. Ik stap net in de bus en daarna zegt de chauffeur bus zit vol! Lucky me. Na 20 minuutje rijden waren we dan bij Bondi. Het strand met de hoge golven en de vele mensen die hier op af komen!  Veel surfers in het water te loeren naar de best golf echt gaaf om te zien. Je hebt natuurlijk ook de reddingsbrigade die het best wel druk hadden om mensen te beschermen van de zee. Na uurtje te hebben gelezen in de schaduw een rondje maken over het strand! Zonnetje branden goed! Daarna supermarket gezocht broodje gescoord en weer lekker in de schaduw gezeten, want het was warm pff. Toen was het tijd om terug te gaan richting het hostel. De zelfde bus gepakt allen die ging maar tot een bepaald punt. Dan ben ik blij dat ik toch even een sim-kaartje heb gekocht. Even opzoeken op maps hoe ik dan terug ga komen. Trein pakken naar King Cross. Rond half 4 weer terug in hostel lekker op de rooftop gezeten. Rond 6 uur even gegeten toen was het tijd om de sunset te bekijken. Want het was nog steeds strak blauw. Eigenlijk was ik al beetje laat om te gaan, maar in snel trein vaart richting het uitzicht punt van het Oprah house and the Harbour bridge. Al 10 tallen mensen zatten de prachtig ondergaande zon van dit punt te bekijken. Ja de foto’s op Facebook liegen er niet om het was echt mooi (naar mijn mening dan). Het was een goede afsluiter van een prachtige Nacht. Op tijd naar bed gegaan, want was nog wel moe van gisteravond.

Vanochtend om 8 uur wakker tijd om te gaan ontbijten. Vandaag ga rustig daje doen misschien fietsen door de stad. Gisteren heb ik allerlei sharebikes zien staan kijken of ik zo een bike kan gaan gebruiken. Als dat niet lukt lekker gaan lezen in the royal garden en daarna rondje door centrum maken. Die heb ik nog niet goed bekeken. Rond 10 uur op pad eerst richting de supermarkt fruit en water scoren. Kraan water is hier aan de andere kant van de wereld echt niet te drinken. Zitten allerlei chemische stoffen in. Het is wel mogelijk om te drinken, maar het is niet lekker.  Ook nog ergens een kop koffie gescoord toen richting het park gelopen. Hier geprobeerd een fiets te bemachtigen via bike sharing. Helaas niet gelukt. Kon niet met mijn telefoonnummer ofzo. Jammer, maar helaas. Dan gewoon lopen. Nu echt richting The royal garden lopen om daar ergens te lezen. Mooi plekkie uitgekozen even mijn boek pakken. Wat een druif ben ik ook mijn boek vergeten... Ja, dat is pech dan niet lezen. Dan maar even mijn verhalen op papier zetten. Gisteravond was ik te lui om over gisteren te schrijven dus ik heb ook nog wat in te halen. Zometeen maar het centrum verkennen.

Het centrum is druk het is vandaag maandag veel mensen in pak, heel deftig gekleed op straat. Maar er hangt heel relaxed sfeer. Auckland was eigenlijk meer vervelend druk, maar dit was prima. Oke de top straat was te te druk, maar logisch. Veel winkels en daar komen mensen op af. Voor mij is het nu wel tijd om terug te gaan en te hangen. Ik weet niet ben heel lui en heb aan een of andere manier even rust nodig. Dan maar even lekker in mijn bed liggen nap doen of op de rooftop zitten. Dan later vandaag nog naar supermarkt. Even avond eten scoren iets anders dan brood, want ik ben hier eigenlijk heel makkelijk geweest. Ook nog mijn tas inpakken. Dat was wel beetje mijn dag.

Morgen ga ik trouwens naar Frans toe! Super leuk! Het is vanaf sydney ongeveer twee uurtje reizen van waar hij mij ophaalt dat is goed te Doen! Dus morgen om half 8 mijn hostel verlaten. Wel vroeg maar dat heb ik er wel voor over!