Taupo Day 1

13 februari 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Het is weer tijd om een verhaaltje te schrijven over wat ik vandaag heb beleefd. Na goedenacht rust was het tijd om mijn spullen te gaan pakken. Meestal doe ik dat avond van te voren om niemand ‘s ochtends te storen. Dat hoefde nu niet want ik lag alleen op een kamer. Dus spullen inpakken, douchen, ontbijten en uit checken. Bij uit checken te horen gekregen dat ik mijn tas hier wel kon stallen, maar niet langer kon blijven hangen... shit het is nu 10 uur en mijn bus gaat pas om 3 uur.. 5 uur te vullen. Dan maar een deel van de rivierwalk doen. Gratis Bramen langs de weg. Dus af en toe lekker lopen te snoepen:) Na een uurtje begon het te spatteren dus ja nu echt iets verzinnen. Bij de burger king gaan zitten. Cola van 1 dollar 4 uur gratis internet! Helemaal super. Lekker genetflixed dingen. Daarna nog even naar super markt eten halen. Terug naar hostel gelopen tas opgehaald en naar de bus. Het was 50 minuutjes rijden naar Taupo. Dus de busrit viel wel mee. Lekker relaxed hostel, alleen jammer dat ik niet 2 extra nachten kan blijven. Dus zo maar opzoek naar een ander hostel in Taupo voor de laatste 2 nachten. Waarom opeens 2 nachten extra?!? Napier was helemaal vol geboekt en ja dat stond op mijn lijstje om te doen. Na een andere hostel te hebben geboekt in Taupo was het tijd om avondeten te gaan regelen en koken. Na het eten even rondje door Taupo. Het zonnetje komt er zelf een beetje door heen! Wauw!

Nog even een leuk verhaal. Ik was dus in de supermarkt. Het was weer eens beren druk en daar stond ik dan met mijn 10 artikeltjes. Dus ik kon bij de zelfscan. Uhm ja dat doe ik nooit, maar eens proberen! Scheelt weer wachten in de rij. Nou eerst alle makkelijke items scannen. Tot we bij de gewichtsartikelen aan kwamen. Banaan, oke die weet ik nog wel te vinden. Een paprika geen flauw idee wat dat in het Engels is. Dus ik zoeken, uiteindelijk gaan vragen wat is... zo leer je nog wat.

Nog eentje dan, moest er opeens aan denken. Ik ben nu zeg meer dan 4 weken hier aan de andere kant van de wereld. Eigenlijk weet ik nog steeds niet aan welke kan van het voetpad je iemand moet passeren. Het is wel vaak een ongemakkelijk iets als je elkaar te gemoet komt lopen. Je moet de andere eigenlijk inschatten welke kant gaat die op. Dan ga ik maar de andere kant van het voetpad op. In Nederland heb je daar nooit zo een last van, maar hier valt dat mij echt op!

1. T. Bellaart:
    13 februari 2018
    grappig verhaal Bram vandaag, iedere dag een brokje ervaring waarvan je leert. xx
  2. Monique:
    13 februari 2018
    Haha, zelfs de supermarkt en het verkeer is een uitdaging! Ik denk dat je links moet lopen, maar dat heb je vast al uitgeprobeerd! 🚶✔ Vandaag eerst maar lekker uitslapen😉😘
  3. Irene kroes:
    13 februari 2018
    Weer een leuk verhaal ook in de supermarkt veel plezier geniet ervanxxx