Wellington Day 1

8 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag is de dag dat ik het Zuider-Eiland ga verlaten. Na de nacht in een soort badkuip van een bed te hebben doorgebracht .werd ik rond 8 uur wakker. Blijkbaar had ik ook bij dit hostel ontbijt. Muffins, brood, krentenbrood en croissantjes. Lekker hoor! Daarna rustig aan gedaan! Zo laat mogelijk het hostel uit, want anders moet ik de hele tijd met mijn tas rond slepen. Dus rond 10 uur weg gaan. Afspraak gemaakt bij de kapper. Daarvoor moet ik nog 2 uur door zien te komen. Lekker bij het water gelegen. Kop koffie gedronken. Rond 12 uur naar de kapper. Weer lekker kort! Veel beter dan dat lange haar! Nog even naar de supermarkt gelopen en daarna richting de ferry. Ticket opgehaald en tas ingecheckt. Nu bijna 2 uur onder weg naar wellington. Eerst een heel stuk tussen de berg door gevaren. Erg mooi met mosselfarms en af en toe dolfijnen die op springen! Na toch wel een lange boottocht. Aangekomen in Wellington. Ik had even een inschattingsfout gemaakt met waar de boot aanland kwam. Ik dacht dat het midden in de stad was, maar het bleek een stuk verder op te zijn. Na rit van 10 minuten met de bus kwamen we aan bij het trein station. Nu nog 20 minuten door Wellington lopen. Beetje bekijken wat voor stad dit is. Na 20 minuten lopen moest ik alleen nog ff steile weg op en dan ben ik er. Pff dat is zeker steil. Iets verder op aan de steile weg stond een groot gebouw wat wel slecht onder houden was. Ja dat is het hostel. Een hele bijzondere vrouw achter de balie, heel vriendelijk. Na praatje en in checken naar mijn kamer gewezen. Jezus wat een bende, maar oke mijn plekje gevonden. Nu even eten score bij de supermarket wat fruit gehaald en pizza besteld. Daarna terug gelopen naar het pippi langkous huis. Even lekker opgefrist!

Wat mij nu al opgevallen is aan Wellington dat dit echt een stad is die leeft. Zo iets ben ik nog niet echt tegen gekomen in Nieuw-Zeeland. Hoge gebouwen, druk auto verkeer en veel mensen op straat. Ook onder weg veel mensen tegen gekomen die aan het sporten waren. Zo maar eens bekijken wat ik morgen ga uitspoken!

1. T. Bellaart:
    8 februari 2018
    Nu deze overtocht ook goed is verlopen van Zuid naar Noord N.Z. Kun je uitkijken naar nieuwe bijzonderheden. Uit je verhaal lezen we dat je daar al mee bezig bent. Fijne tijd in Wellington Bram. O en O B xx
  2. Gert krook:
    8 februari 2018
    Mooie verhalen Bram. Had het ook moeten doen toen ik jong was. Doe het nu maar als ik met pensioen ben. Blijf het volgen
  3. Monique:
    8 februari 2018
    Bij dit stukje heb ik hard moeten lachen. Wat een genot om te lezen waar je nu terecht bent gekomen. Papa denkt dat het op je zolderkamer lijkt, ik denk dat je kamer er nog netter komt uit te zien als je weer thuis bent😀 ik ben ook erg benieuwd naar je kapsel😘