Wellington Day 3

10 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het 10 februari wat betekend dat ik nu echt een maand onderweg ben. Even een korte terug blik op de eerste maand.

De vlucht van 36 uur was lang, maar weel stukje van Singapore gezien. Dan aankomen in Christchurch en opgewacht worden door de Familie brunch. Die een deel van mijn super verblijf in Christchurch mogelijk maakte. Christchurch met hele moderne gebouw naast compleet verwoesten gebouwen door de aardbeving. Daarna richting Dunedin. Een niet zo heel bijzondere stad, maar het werd speciaal gemaakt door mijn rond trip met mary. Die mij de mooie natuur van Dunedin liet zien. Daarna van de oost-kust helemaal naar de west-kust richting Queenstown. Het kleine party stadje van het zuider-eiland met de vele jongere. Daarna naar het relaxed Te Anau met het super relaxed hostel en met de trip richting Milford sound. Daarna richting Wanaka. Daar de roys peak beklommen een pittige toch wat ik wel even in mijn kuiten voelde. Daarna terug naar Queenstown voor een dag om vervolgens richting Fox Glacier te gaan. Waar ik rond heb gefietst om de gletsjer te zien en een mooi meer. Daarna de lange bus reis van 12 uur richting Nelson waar ik uiteindelijk een week ben gebleven. In goed hostel met ‘s ochtends wafels. Na een week was het tijd om richting Kaikoura te gaan voor de whale watching. Kaikoura was al een super ervaring prachtig stukje natuur. De whale watching tour was ik de lucky guy met 2 whales en 2 killer whales. Geweldig. Daarna richting Picton gegaan om vanuit daar de ferry te pakken naar Wellington. Wat een grote stad is met veel mensen, Auto’s en hoge gebouwen. Ook een stad met mooke natuur.

Wat het reizen ook zo bijzonder maakt is het delen van jouw mening, je reis, jouw verhalen met andere mensen die je eigenlijk niet kent. Zij geven jouw reis ook een beetje een aanvulling en jij geeft hun misschien weer een beetje een aanvulling. Deze korte gesprek zijn echt leuk en bijzonder!

Dat was even korte terug blik, nu wat ik vandaag beleeft heb. Ik moest vandaag voor 10 uur uit mijn kamer zijn om later naar een andere kamer te verhuizen. Ik had al wat verhalen gehoord over die kamer. Verschrikkelijke omdat er veel geluidsoverlast is van buiten. Gelukkig zou dat maar voor 1 nacht zijn. Dus ik was netjes om 10 uur uit mijn kamer. Had mijn spullen zo lang in het opslag hok geplaatst. Eerst maar eens naar buiten gaan. Opzoek naar Spark winkel om vraag te stellen over mijn mobiel abbo en ergens koffie te drinken. Daarna terug naar hostel om mijn spullen in de kamer te deponeren. Wat bleek de guy van de kamer wisselde niet dus ik slaap nu in andere kamer! Beter. Daarna nog opstap geweest naar museum, maar was niet heel bijzonder. Toen begon het te regen... dus langzaam terug gelopen naar hostel via de supermarkt. Daarna nog even op bed gelegen. Na het eten nog even op pad gegaan om op een mooie locatie even een verhaaltje te schrijven. Aan het water met uit zicht op de bay van wellington waar het slechte weer hangt. Terwijl ik dit schrijf verschenen er een paar pijlstaartrogge in water WAUW. Nou dat was beetje mijn dag.

Oja belangrijkste ik heb vandaag geboekt waar ik morgen naar toe ga turangi. Is kijken wat daar te bleven is!

1. Paul van Elk:
    10 februari 2018
    Bram het is mooi dat je ook blij bent met alle kleine dingen die je ervaart. 💋
  2. Monique:
    10 februari 2018
    Gaaf dat je dan opeens die vissen ziet zwemmen! 🐡
    Ik ben benieuwd hoe je geslapen hebt. Hopelijk valt het weer de komende dagen mee! 😘
  3. Arjan:
    10 februari 2018
    Bram erg leuk om alle reisverslagen te lezen,mooie foto's .
  4. T. Bellaart:
    10 februari 2018
    Bram wat een geweldige foto's van een mooie omgeving. Leuke samenvatting van wat je tot opheden hebt beleefd en hebt gezien. We zijn nieuwsgierig of er een groot verschil is tussen Zuid en Noord Nieuw Zeeland qua natuur en mensen. Groetjes O en O B en een prettige dag.💏📷🔆