Wwoof

23 april 2018 - Cairns, Australië

Na een paar dagen radiostilte, maar eens een update van uit Cairns. Ja wat heb ik hier mee gemaakt? Hoe staat het er voor? Wat zijn mijn verdere plannen?

Vorige week vrijdag ben ik opgehaald door julie vanuit mijn hostel. Hele aardige vrouw, waar ik zeker wel leuke gesprekken mee kan voeren. Eerst richting de Cairns market. Dit is een weekendmarket met vers fruit, groenten en kruiden, maar ook sierraden enzo. Na 2 tassen met fruit en groenten gevuld te hebben. Was ik er wel uit dit is een heel gezond persoon!. Nadat we aangekomen waren in haar Rainforest. Ja zo noemt ze haar huis en haar bedrijf reiki rainforest. Ik snap ook meteen waarom. In de hele buurt zijn bomen bij het huis een uitzondering, maar hier staat het vol met bomen. Aardige tuin wel met veel onkruid (o shit) en een mooi huis. Na wat gekletst te hebben en geluncht was het tijd om wat te gaan doen. Er moet wel gewerkt worden voor je accommodatie, maar dat is niet erg. De kieren van de tegels moesten een goede srobbeurt krijgen. Nou de hele middag mee bezig geweest. ‘S avonds ging ze ergens eten dus mijn eigen eten gekookt prima prima. Goede eerste dag.

De tweede dag zei ze dat verstandig was om vroeg te beginnen met onkruidwieden. Dus Bram begon om 8 uur met onkruidwieden met de hand. Pfff nog nooit zo veel onkruid met de hand geplukt. Heel goed klusje waar je lekker kan bij nadenken na 4 uur had ik er wel genoeg van. Zij was ondertussen reiki les aan het geven. Dus rond half 1 met ze alle geluncht. Hierna heb ik de bus richting Cairns gepakt. Even rondstruinen door Cairns en informeren naar duiktours. Wat mij ook opvalt dat er een grote populatie donkere mensen zijn. Ik gok de populatie van de eerste mensen hier in Australië. Weet niet zo goed hoe je het schrijft iets met abbo. Daarna nog even gelegen bij de lagune. Dit is het open-water zwembad van Cairns, omdat je hier niet in zee kan zwemmen. Rond 5 de bus terug gepakt richting Julie en gezellig samen eten gemaakt! Prima dagje zo.

Dag 3 je raad nooit wat ik moest doen onkruidwieden, maar ook een groot deel snoeien. Goede variatie voor deze ochtend. Onder tussen was Julie weer de hele dag les aan het geven. Na de lunch heb ik zelfs deel genomen aan de Reiki. Ik moest op de tafel liggen en onder tussen waren ze energie aan het sturen ofzo. Heel bijzonder. Voor mij was het gewoon een half uur relax ademhalen op de tafel. Hier na de middag gewoon relaxed.

Dag 4, vandaag weer groot deel in huis schoon gemaakt en klein beetje in de tuin. Daarna had ik ook wel weer genoeg gedaan voor een ochtendje. Na de lunch zet Julie mij af in town en zij ging lunch. Ik ging even reisbureau hoppen, waarom? Ik wil een duiktocht doen van 3 dagen. Dus even zoeken welk bedrijf de beste prijs heeft. Ik wist sws al bij welke bedrijf ik de tour wilde doen. Alleen nog even de juiste prijs vinden. Na 3 shops af te gaan eindelijk de juiste prijs gevonden. Dus vrijdag gaan we het water op tot en met zondag. 11 dives maken waarvan 2 night dives! Wauw zoveel zin in nu al. Daarna nog even ergens een koffie gescoord en even met zussie lief gebeld. Ja die gaat over 3 weken met der examens beginnen. Rond 4 uur bus terug gepakt. Eens proberen bij jetstar mijn geld terug te vragen voor de kosten die ik heb gemaakt. In totaal 2 UUR mee bezig geweest, omdat de ING. Geen iban (bank number) heeft. Jemige nu nog maar hopen dat ik het geld terug krijg....

Oke, hoe staat het er nu voor. Ik was hier gekomen om werk te zoeken. Ik had al gehoord dat Cairns eigenlijk niet de juiste plek is. Ik kan het ook wel bevestigen dat het zo is. Weinig aanbod, bijna niks op internet en eigenlijk hele maal geen adviesjes in de city center. Dus eigenlijk is mijn missie gefaald in Cairns om werk te vinden. Ik heb wel gewerkt bij Julie, maar dat telt niet. Van te voren had ik dan ook wel een plan B bedacht. Dan richting een grotere stad te gaan. Richting Melbourne of Sydney. Daar moet gewoon meer werk te vinden zijn hopelijk. Dus alleen nog even beslissen waar ik heen ga om een poging te wagen. Dat is voor de komende dagen. Dan zou ik rond de dinsdag of woensdag dien kan op vliegen, omdat ik maandag nog niet mag vliegen vanwege mijn oren dor het duiken.

Oke dat was een heel lang verhaal, maar zo staat het er momenteel voor.

1. Loes de Vries:
    23 april 2018
    Dag Bram, je bedoelt zeker de aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van Australië. Wat grappig dat verhaal over Reiki en dat je op de tafel moest liggen, ik zag het zo voor me. Hopelijk vind je snel werk! Veel plezier nog, groet, Loes
  2. Irene kroes:
    23 april 2018
    Wat een verhaal leuk dat je weer gaat duiken ik hoop dat je werk kunt vinden heel veel succes heel veel liefs oma Irene xxxx
  3. T. Bellaart:
    23 april 2018
    Hoi Bram we zien het voor ons Bram op zijn knietjes de tuin aan het mooi maken. Maar na deze inspanning kreeg je nieuwe energie op de Reiki tafel ( hopen we ). Geweldig Bram 11 duiken maken jeetje wat zal jij mooie dingen gaat zien. We zijn benieuwd wat er s'nachts rond zwemt. Geniet van de trip. Groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx👍😘
  4. Monique:
    23 april 2018
    Mooie ervaring dat wwoofen! Even lekker bezig zijn en daarvoor beloond worden met een slaapplaats en een maaltijd! Ook nog tijd voor andere dingen. Onwijs leuk dat je weer gaat duiken! Daarna idd verder kijken! Geniet van de komende dagen😘
  5. Petra:
    24 april 2018
    Jeetje wat een bijzondere dingen doe je toch en maak je mee. Leuk hoor.
  6. Frans:
    24 april 2018
    Hi Bram, wat leuk, doe de groeten aan Julie!