Hamilton

28 februari 2018 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Gisteren was het weer tijd om een nieuwe plaats te gaan bezoeken. Weg van de stinkende eierlucht wat die morgen erg sterk aanwezig was ten opzichten van de andere dagen. Even een douch pakken om wakker te worden. Laatste spullen bij elkaar rapen en dan uitchecken. Bagage in het bagageruim van hostel, want ik had nog 2,5 uur de tijd voordat ik naar Hamilton zou vertrekken. Even koffie drinken en. Nog de laatste boodschapjes doen en de 2 uur waren zo voorbij. De rit naar Hamilton was 1,5 uur dus dat is te over zien. Mijn eerste indruk is eigenlijk niet heel super. Misschien komt het door het weer, maar de stad lijkt erg grijs... Na dat ik ingecheckt was eerst, maar een de I-site bezoeken. Die hadden helaas niet de beste tips voor morgen. Dan zelf maar wat uitvogelen om te doen. Daarna nog even naar de supermarkt. Even ontbijt halen, want mijn brood is op. Eenmaal terug bij hostel bleek ik heb ontbijt bij hostel koekoek Bram lekker opgelet. Daarna even netflixen tot mijn volgende verbazing kwam. Ik lag in een 6 beddorm met stapelbedden. Dus 3 beneden plekken. Die waren al bezet dus alleen boven was vrij. Toen kwam er een man binnen zetten van 85. Oke, hij zei niks eerst maar eens aankijken wat hij gaat doen. Een beneden bed was leeg omdat diegene boodschappen aan het doen was of zo. Dus hij pakt zonder te vragen dat benden bed en gaat zich daar installeren. Heel begrijpelijk dat je niet boven kan slapen, maar je kan het op zijn minst dan even vragen. Gelukkig loste die man het heel goed op door gewoon boven te gaan liggen. Als dat mij zou gebeuren zou ik wel even verbaast kijken.

Rond half zeven mijn rijst opgewarmd met groenten wat ik nog over had van de dag daarvoor. Tijdens het eten leuk gesprek met twee belgen. Je zou denken dan kan je lekker Nederlands praten. Nee, want een kwam uit Franse gedeelte, maar is alleen maar goed voor de Engelse taal van moi. Na het eten nog even gepest tot het volgende moment kwam van verbijstering. De oude man kwam terug van boodschapjes doen en had een blik met bonen... Eerst kon hij de opener niet vinden dus ik hem er op gewezen hier is die. Daarna ging hij proberen dat blik open te maken. Nou na 10 minuten prutsen ben ik, maar weer even opgestaan om de oude man te helpen. Rond half 11 naar bed. De volgende morgen werden de gordijnen om 7:40 alvast opgedaan door de oude man. Ja hij moest zijn koffer inpakken.. gelukkig gaat hij nu weg!!

‘S ochtends ontbeten en Daarna nog wat informatie opgezocht over malaria. Dat  blijft een lastige kwestie. Ik wil misschien naar lombok gaan en daar is kans op malaria, maar ga je daarvoor malaria-pillen innemen of ga je goede Deet gebruiken. Of de vraag überhaupt wil je die malaria-pillen wel innemen ze hebben ook bijwerkingen. Het blijft een lastige vraag wat je nou moet doen. Ondertussen dat ik dit verhaaltje schrijf is een koppel even een geit aan het uitlaten of het de normaalste zaak van de wereld is?!?! Rond half 11 was het tijd om naar de botanic gardens te gaan lopen. Ik dacht owh half uurtje lopen. Wat bleek bijna uur lopen en ik had mij natuurlijk goed voorbereid met eten en water enzo NOT. zo maar eens een rondje maken kijken wat ik aantref. Na rondje was het tijd om eten te scoren. Bedacht via een andere weg terug te lopen. Bleek echt om te zijn dus wat extra kilometers in de benen. In de supermarkt wat eten gescoord en daarna terug gegaan naar hostel. Voor de rest niet meer zo veel gedaan. Spullen ingepakt voor morgen, nog wat boodschapjes. Morgen gaan ik een dagje bussen naar Paihia. Alleen weer ziet er voor de komende dagen niet zo best uit helaas, maar ik ga het zien!!

1. T. Bellaart:
    28 februari 2018
    Leuk verslag Bram en fijn dat je altijd zo behulpzaam bent voor anderen. Fijne dag toegewenst morgen en hopen maar dat het weer mee zit. Opa en Oma B xx🏃📷😘👍
  2. Monique:
    28 februari 2018
    Hey Bram, waren de tuinen eigenlijk mooi? Je hebt al aardig wat wandelkilometers in de benen! Je kan in september de dam tot dam loop gaan wandelen!
    Ik geniet nog steeds van je reisverhalen. 😘