Stage avontuur in engeland

3 mei 2019 - Exeter, Verenigd Koninkrijk

Hey allemaal,

Hier wat uit Engeland. Hoe beleef ik dit totaal andere avontuur. In de zin van niet alleen bij mezelf reizen, maar met andere mensen optrekken. Activiteiten geven in het Engels.  Uhm ja.

Vrijdag ochtend vertrok ik van schiphol. Het was zwaar om weer gedag te zeggen. Ook al ga je nu niet naar de andere kant van de wereld. Je bent nu letterlijk om de hoek. 1,5 uur vliegen. Het is toch het gedag zeggen en dat het voor 5 maanden is. Ik heb echt nog nooit in zo een klein vliegtuig gezeten. Er konden maar 80 mensen in. Dat is weinig bijna een privejet. Wel beetje weinig ruimte moest mijn handkoffer onder mijn voeten doen, iets minder.

Na vlucht van 1,5 uur in exeter aangekomen. Half uurtje met de bus. Wat heb ik gedaan. In exeter niet zoveel. Eten gescoord wat foto's gemaakt en op bed gelegen. 'S avonds nog even wat eten gescoord bij domino's en vroeg naar bed. De volgende dag met de trein naar Newton Abbot. Samen met een andere Nederlander gereisd die ook de trainingcourse gaat volgen en naar little canada gaat uiteindelijk.

Aangekomen op locatie was het eerst allemaal een beetje vaag. Ik stond niet op de lijst. Dus eigenlijk hadden ze geen idee wie ik eigenlijk was, maar alles op zijn pootjes terecht gekomen. Om 12:30 lunch en daarna de dag beginnen met allerlei activiteiten die we die week ook moesten geven. Zoals problem solving en evening entertainment.

De volgende dag begon alles voor het echie. Alles werd tot in de puntjes uitgelegd. Alle verwachting, welke volgorde we moeten volgen tot kwaliteitseisen. Best wel strikt bij 3 waarschuwingen van misdragingen is het doei doei. Je mag naar huis toe. Op dit punt dacht ik echt ik ga naar huis aan het einde van de week. Dit gaat mij echt niet lukken. Is mijn engels wel goed genoeg?

Nou ik kan zeggen na 6 dagen ik ben er nog steeds. Ik heb alles gehaald. Dus dat is gewoon super. Ik heb ook veel meer zelfvertrouwen. Over mijn engels en dat ik het gewoon aan kan. Wat heb ik allemaal gehaald.

Problem solving: dit zijn allerlei activiteiten waarbij de groep moet zoeken naar een oplossing. Boogschieten: dit was een moeilijke, omdat er veel veiligheid bij komt kijken. Earaball: soort basketbal op trampolines. Evening ents: avond activiteiten die jij kan begeleiden of zelfs helemaal zelf kan geven. Dit zijn de onderdelen die ik tot nu toe mag geven. Hopelijk komen er nog veel meer bij.

Mijn engels verbeterd ook met de dag. Ik leer veel en spreek het met de dag makkelijker. De specifieke woorden zijn soms nog lastig. Wat in het begin ook heel lastig was de gespreken te volgen met meerdere personen. Dit gaat nu wel beter, maar dat komt wel.

Dus al met al een goede week. Nu zit ik in de bus onderweg naar little canada. Kijken hoe het het daar zal zijn.

1. Loes de Vries:
    3 mei 2019
    Super Bram dat je het gehaald hebt. Ik had al gehoord dat het erg streng was. Succes in little Canada !
  2. Eric Bulters:
    3 mei 2019
    Lekker bezig topper 😀 je kan het !!!!
  3. Paul van elk:
    Brampiiieee👍
  4. Gea:
    4 mei 2019
    Goed gedaan hoor! Dit is wel even iets anders dan down under. Veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende berichten😘
  5. Monique:
    4 mei 2019
    Well done lieve Bram! 😘 Succes op de isle of Wight!
  6. Mirjam:
    7 mei 2019