Kuta Day 1 and 2

21 maart 2018 - Kuta, Indonesië

Oke, na mijn beetje rare vlucht viel er een dekken over mij heen. Rare vlucht in de zin van aan de andere kant van het gang pad dus op 40 cm zat een rare vrouw. Die werd helemaal pissed dat ze geen eten kreeg enzo. Beetje raar allemaal. Eenmaal aangekomen was het simpel om door de douane te gaan. Tas was er snel. Even geldpinnen, simkaart aanschaffen en gaan met die banaan. Bij de Airport betaal je altijd veelste veel voor taxi maar ach. Eenmaal bij hostel werd ik heel gezellig ontvangen door het personeel. Grapje maken zo, ze zeiden ook er is 1 nederlander en 2 belgische meiden. Daarna rondleid gehad simpel maar goed verblijf. Daarna metaal voorbereiden op een toch naar centrum. Omgekleed tas ingepakt. Tot dat ik beneden kwam. Daar zat de nederlander. Dus praatje gemaakt en of het zo moest zijn. Hij kwam uit santpoort en kende ook de meiden uit de Velserbroek die ik in sydney tegen was gekomen. Onderweg was hij hun ook al tegen gekomen. Toen kwamen de Belgische meiden ook nog terug van hun werk ook een praatje meegemaakt. Uiteindelijk ging het van een praatje maken naar biertje drinken. De nederlander ging waarschijnlijk die avond weg naar Nederland als er plek was in het vliegtuig. Dus de twee dames vroegen of ik mee ergens wat ging drinken en eten. Ja waarom niet gezellig. Toen kwam ook nog even de muggenbestrijdingsdienst langs. Iedereen naar buiten, want de hele plek werd even anti-mug gemaakt. Daarna opgefrist en klaar gemaakt om te gaan eten en drinken. Taxi besteld, want dat kost hier geen ene reed, maar ook meteen van geleerd dat je grab ofzo moet gebruiken. Een app dat je een driver kan bestellen. Veel goedkoper dan taxi langs de straat. Na 10 minuten rijden kwamen we aan bij grote club/ eettent. Lekker eten, lekker bier en gezellige avond. Rond 12 uur was ik helemaal kapot van mijn lange dag. Was inmiddels 3 uur ‘s nachts voor mij. Die meiden vonden het inmiddels ook wel genoeg. Taxi gepakt en terug gegaan. Nou wat heb ik onrustig geslapen... warm, alcohol en tijdsverschil bevorderen niet mijn slaap. Dus rond 7:30 maar mijn bedje uitgestapt en de tuin in gegaan. Waar het jonge katje heel graag met mij wou spelen! Zo cute! Ondertussen mijn bevindingen van gisteravond op papier zetten. Wat ga ik vandaag doen?!? Rustig aan iedergeval!

Wat super ze komen mij gewoon een ontbijtje brengen. 2 pankoekies lekker hoor. Na rustig een beetje gechilled te hebben was het tijd om iets te gaan doen. Dus rond 10 uur maar voor het eerst een grab uit geprobeert. Met een beetje hulp natuurlijk van het hostel. Ze adviseerde mij een moterbike te bestellen goedkoper. Nou 5000 roepies voor 5 kilometer super services!

Ik heb ook besloten om 1 nacht langer te blijven. Kan ik vandaag even met de mensen praten over hoe en wat ik kan doen enzo. Kan ik morgen nog even lekker relaxen bij zwembad enzo. Beetje acclimatiseren, want dat heb ik wel nodig.

Het is de eerste echte dag hier maar het geeft mij echt een totaal ander gevoel. Logisch een ander land pff, maar ik ben toch alerter, voorzichtiger en loop daardoor toch iets minder relax rond hier. Maar dat zal vast wel afnemen als ik een langere tijd hier ben.

Rond 12 uur terug in het hostel. Kuta is niet zo heel bijzonder. Dus de rest van de dag besteed in het zwembad en beetje gelezen enzo. Vandaag is er ook nieuwe Nederlander gekomen. Daar ‘s avonds hapje mee gegeten.

Morgen surfles! Dus heel veel zin in!

1. T. Bellaart:
    21 maart 2018
    Dat is leuk voor je Bram om Nederlanders tegen te komen en ervaringen uit te wisselen denken we. De start op Bali is leuk begonnen voor je. Je gaat surfles nemen geweldig. Veel plezier. Liefs en groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx👍😘
  2. Irene kroes:
    21 maart 2018
    Leuk dat je Nederlanders hebt ontmoet.Leuk surfles .kijk goed uit en geniet op Bali veel plezier groetjes oma Irenexxx
  3. Monique:
    21 maart 2018
    Je hebt een leuke en gezellige start op Bali. Ik snap wel dat het even wennen is, maar je hebt het volgens mij wel getroffen met je hostel! Veel plezier met het surfen🏄😘