Even stressen maar we zijn der

20 maart 2018 - Kuta, Indonesië

re19 maart mijn laatste dag in Sydney. Rond 9 uur ontbeten. Daarna het plan bedacht om de metro te pakken naar de andere kant van het water. Dan terug te lopen over de Harbour bridge. Dus ik de metro gepakt van King Cross naar Town Hall. Hier overstappen. Aleen na 10 minuten kwam de mededeling dat er geen metro meer aankwam. De power is uitgevallen op central... shit daar gaat mijn plan. Kijken of ik wel een metro halte dichter bij de brug kan komen. Na 5 minuten weer de mededeling  en ook dat deze metro niet komt... shit daar gaat mijn plan. Dan maar hier naar buiten en richting de haven. Het chique gedeelte van Sydney. Hoe uitgestorven gisteren was in het zaken gedeelte hoe druk het nu is. Het is nu rond 12 dus iedereen gaat pauze houden. Wat een drukte maar bijzonder om te zien. Zo veel mensen in pak. Na rondje te hebben gelopen was het ook voor mij tijd om een broodje te scoren. Je raad nooit wat voor winkel ik tegen kwam😱 Een 7/11 die had ik hier niet verwacht. Nu in een parkje midden in de stad even een broodje eten. Even mensen kijken, Verhaaltje schrijven en lekker lezen!

Nou op mijn weg terug weer 3 bruidsparen van chinese afkomst foto’s te nemen. Onderweg ook nog contact gehad met jongen ui mijn vorige hostel. Die was daar nog steeds. Ik kwam er toch langs dus nog even gechilled op de rooftop. Daarna terug naar hostel. Lezen, tas inpakken en eten. Daarna nog boodschappen doen voor morgen in het vliegtuig. Zit geen eten namelijk bij.  Mijn opelcard opladen om stress morgen te voorkomen. Dus helemaal voorbereid op morgen.

Na onrustige nacht al vroeg wakker. Er lag er toch een bomen te zaag jezus. Dat was echt niet normaal. Om 8 uur voor de deur bij het ontbijt. Snel even wat gegeten en tas opgehaald op weg naar het vliegveld. Het was spitsuur. Dus was aardig druk kon je zeggen. Veel mensen gingen naar hun werk dus het was proppen in de metro. Maar we zijn der gekomen. Rond iets voor 9 uur op vliegveld rustig inchecken en achter de douane chillen. TOT DAT de steward vroeg heb je een vlucht uit het land? WAT ZEG U? Ja je moet den vlucht uit het land hebben. Shit dat heb ik niet. Dan kunnen we u niet op het vliegtuig laten. Stress level 100?!? Oke dan maar ticket boeken. Even denken waar gaan we dan heen! Jullie kunnen het vast niet raden! Maar dan gaan we maar terug naar Australië. Ik kom sowieso het land in. Op tourist visa of holi-day visa. Oke dan een goede vlucht vinden. 18 april. Eerste-site accepteer mijn creditcard niet.... lekker is dat. Dan maar een andere site proberen. Gelukkig het werkt, maar nu komt het spannendste gedeelte. Hoelang duurt het voordat ik een mail krijg. Na 10 minuten de bevestigingsmail. Alleen in het Nederlands, maar ze accepteren het. Yeah we kunnen nu richting Bali. Even thuisfront bellen, want die hadden ook wel een beetje stress. Gelukkig kan ik ze gerust stellen dat ik mijn tas heb ingecheckt heb en bijan onderweg ben. Nu door de Douane. Eerste gedeelte geen enkel probleem. Paspoort scan. Toen dacht ik voor dat ik mijn spullen door de scanner moest shit zit nog water in mijn dopper. Oke even een atje. Daarna alle spullen netjes uitgelegd in de bakjes. Natuurlijk word ik uit gekozen voor een uitgebreiden scan. Je moet je schoen uit doen. Snel mijn schoen uit, want ja mijn spullen liggen daar onbeheerd. Nu was het wel goed. Alles goed, maar ik zag ze al staan de mannetjes van de drugstest. 100% dat ik er uitgepikt ga worden. Je raadt het nooit bram moest zijn spullen laten scannen voor drugs, maar dat is geen enkel probleem. Na alles weer ingepakt te hebben is tijd voor een bakkie pleur en om even rustig te zitten en mijn ervaringen tot nu toe op papier te zetten. Ja op papier... op mijn iPad dan. Hopen dat het in Denpasar makkelijker gaat!

De vlucht naar Denpasar duurt in totaal 6,5 uur. Maar ga weer 3 uur terug in de tijd. Het vliegtuig is gemaakt om echt zo goedkoop mogelijk te vlieg bijzonder! Voor de ruim 120 passagiers zijn 2 wc’s dan voor het luxe gedeelte dat zijn 6 plekken is 1 wc. Wel apart, maar je betaalt er natuurlijk meer voor. Ook zitten te bedenken dat het nu misschien goed idee is om mijn duikbrevet te halen. Dan kan ik duiken in Cairns. Bij het great barrierrif ( volgens mij heet dat zo). Ook heb ik nu de tijd om mijn working holiday visa aan te vragen. Dus onverwacht zijn mijn plannen toch een beetje duidelijker geworden. Misschien had het wel zo moet zijn.

Rest van het verhaal komt later. Ga nu wat eten met 2 belgen. Natuurlijk ook biertje drinken.😉

1. Paul van Elk:
    20 maart 2018
    He Bram, reis je met iemand samen. Wist ik niet😜 (we zijn der)
  2. Monique:
    20 maart 2018
    Hey lieve topper van mij! Wat was het even spannend op de luchthaven, maar het is je mooi gelukt!De beslissing welk ticket je moest kopen moest je snel nemen, maar misschien ook wel goed zoals je zelf schrijft! Nu lekker gaan genieten op Bali! Go with the flow! Ik ben zooooo trots op je!😘
  3. T. Bellaart:
    20 maart 2018
    Tsjonge tsjonge Bram jij maakt wat mee, maar ook hier heb je je weer uit gered. We zijn enorm trots op je hoe je alles doet. Op Bali kun je nu rustig nadenken wat je verder gaat doen. Het lot heeft je dus al een beetje geholpen. Geniet van Bali. Liefs en groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx😘👍
  4. T. Bellaart:
    20 maart 2018
    Tsjonge tsjonge Bram jij maakt wat mee, maar ook hier heb je je weer uit gered. We zijn enorm trots op je hoe jij alles doet. Op Bali kun je nu rustig nadenken wat je verder gaat doen. Het lot heeft je dus al een beetje geholpen. Liefs en groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx👍😘
  5. Irene kroes:
    20 maart 2018
    Lieve Bram wat een geweldig verhaal wat maakt je veel mee ik ben trots op je wat allemaal doet.Heel veel plezier op Bali oma Irene xxxxx
  6. Frans:
    20 maart 2018
    Gezellig op Bali, veel plezier!