Back in Bali

12 april 2018 - Kuta, Indonesië

Vandaag terug naar vaste land. Bedacht daar op tijd die kant opgegaan. Ik wist niet zeker of mijn reservering was gelukt. Nou was erg makkelijk. Ik kreeg een kaartje en een voor de shuttle voor daar in de haven. Nu nog een uur wachten. Ze zeiden elf uur... Ondertussen nog leuk gesprek gehad met 2 Hagenezen. Bijzonder om hun ervaring te horen. Uiteindelijk rond half 12 kwam de boot aan zetten en rond half 1 dan eindelijk richting Bali, omdat we alle andere eilanden nog langs moesten. 5 kwartier varen kwamen we aan in Bali. Dit is denk tot nu toe het benauwdste moment wat ik heb gehad hier... zo veel mensen die je een taxi proberen aan te bieden. Doen of ze van shuttle bedrijf zijn, maar juist niet zijn. Ondertussen nog je tas in de gaten houden. Op de kleine pier met een grote mensen stroom. Uiteindelijk kwam mijn tas als een van de laatste er af. Nu weg banen naar de shuttleoffice. Daar word shuttle aangewezen die je naar je hoste bracht. Om de pier af te komen was ook niet zo makkelijk met de toe komende stroom van mensen. Maar we hebben gered. Uiteindelijk de shuttle gevonden. Ik ga niet zo duren privéshuttle doen als ik al een kaartje voor shuttle hebben. Na richt van 1,5 uur a 2 uur werd ik als eerste bij hostel gedropt. Dat is mazzel. Bij hostel eerst praatje maken enzo. Spullen gedropt en dan was het tijd om naar de kapper te gaan. Dat is echt nodig. Route gekregen en even de banen wagen gepakt 5 minuten lopen. Dat is ook bijzonder ervaring. Die man spreek geen Engels. Je moet dan een plaatje aanwijzen hoe je het wilt hebben. Zo knipt hij het dan. Ik moest ook op de stoel gaan liggen want anders kwam hij niet bij mijn hoofd... Nou het was een bijzondere behandeling met hoofdmassage, aftershave, veel soorten tondeuses, maar tevreden met het eindresultaat! Nu even gechilled bij hostel. Zo ergens goed local eten scoren, want ik heb vandaag geleefd van koekjes en bananen 🤭. Ook bij de grote supermarkt ontbijt scoren voor morgen, want ik word rond 7 uur opgepikt😱. Dus ook alvast mijn tas inpakken voor morgen. Ik heb trouwens wel heel veel zin in de komende dagen.

Net naar de Carrefour gegaan. Even Helen grote shoppingmall. Waar iedereen je vriendelijk begroet en ze hebben echt alles. Zelfs fatsoenlijke broodjes voor morgenochtend. Dus helemaal tevreden!

Oja over mijn poost van gisteren. Ik zal even uitleggen wat wooffen is. Het is dat ik bij een gezin ga leven voor bepaalde tijd. Ik krijg onderdak en eten. Inruil daarvoor werk ik een paar uur bij die mensen.

1. Paul van Elk:
    12 april 2018
    Pfff, back op Bali. Strak gekapt kapsel naar de laatste Indonesische mode. Een enerverend dagje Bram. Morgen lekker plompen tussen de vissies. Geniet ervan.
  2. T. Bellaart:
    13 april 2018
    Hoi Bram dat was weer een hele belevenis van spanning en drukte. Nu ben je weer in een voor jou bekende omgeving. Als een good looking guy kan je aan je duikcursus beginnen, geniet van deze ervaring. Groetjes van Oma Nel en Opa Theo xxx😘🏖