Gili T 3 Days

11 april 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

Na een paar dagen radiostilte is het weer tijd om iets te posten. Zo rustig aan gedaan en eigenlijk niet heel veel beleeft. Oke, vandaag dan wel op expeditie geweest. Even een verhaal van meerdere dagen bij elkaar. 9 april, vandaag gaan we richting Gili T. Een reis van ongeveer 20 minuutjes is te overzien. Rond 7 uur de wekker, omdat mijn boot om 8:30 vertrekt. Nog even lekker douch pakken en dan ontbijten! Mijn ontbijt zou om 7:45 klaar staan. Hoe het hier gaat natuurlijk niet.. 7:55 ontbijt voor Bram. Snel naar binnen werken en tassen pakken en lopen. 10 minuten lopen naar de haven daar naar ticket zoeken. Ticket is 40000 rupiah, maar ik heb geen klein geld dus ik geef 50 geen wissel geld ofzo. Ok die 60 cent maakt mij dan ook niks uit. Nog 15 wachten op de boot tot dat ik een bekende zag. Iemand uit het hostel van Kuta Bali. De local childe daar vaak enzo. Grappig om hem dan hier weer te zien. Hij ging naar Gili Meno. Eenmaal aangekomen op Gili T eerst geld uit de muur trekken. Gelukkig kwam het nu wel uit de muur! Naar mijn hostel. Ik kon gelukkig inchecken, maar nog niet de kamer op. Dus even wachten tot dat ik mijn tassen kan droppen. 2 uur wachten tot dat mijn kamer ready was. Daarna met een Nederlander naar het strand. Gegaan lekker gechilled. Toen de bewolking kwam wat gegeten en de rest van de dag eigenlijk in hoste gechilled. ‘S avonds pizza gegeten bij tentje, echt goed pizza! Nog even over de boulevard gelopen kijkend naar alle partytenten. Niet naar binnen gegaan te moe, maar misschien had ik toch wel even willen ervaren hier. Nog paar dagen om te zien op ik het ga uitproberen of niet. Vanochtend aan de american breakfast. De ochtend chil en dan denk ik smiddags lekker aan het strand liggen. De ochtend niet heel veel uit gespookt. Tussen de middag ergens gegeten. Ondertussen wat dingen geregeld. Duikschool, voor CV en Cairns. Dus weer lekker bezig. Daarna wandeling langs strand en ergens langs het strand geploft. Daar groot deel van de dag gespendeerd. Terug douche gepakt en super blij van een leuk mailtje van uit Cairns. Frans heeft natuurlijk een kennis daar dus via Frans contact mee gekregen. Alvast de boot geregeld naar Bali. Nou dat hoop ik het was een beetje vaag. Morgen ochtend snorkelen. Nu even lekker wat eten scoren op de locale markt. Dat is echt top! Op de locale markt voor 20 duizend eten gescoord. Gili t heeft ook zijn goedkope kant😉. Na mijn maal terug naar hostel gegaan. Even op bed liggen en later nog rondje lopen. Kijkje nemen naar het partyleven hier. Na tijdens mijn rondje toch maar binnen laten lokken voor een gratis drankje. Waarom ook niet, ik blijf een Nederlander. Naar bierpongtoernooi zitten kijken en daarna richting mijn bedje gegaan. Vanochtend als ontbijt panecakes. Klaar gemaakt voor snorkelen. Handdoek en water mee wat moet ik verder nog mee geld heb ik vast niet nodig. Gemeld bij snorkelplek met 45 andere mens. Oke oke lekker druk maar ach. Als iedereen eindelijk zit en de mensen die een zwemvest nodig hebben er een heb gaan we eindelijk. Richting de eerste spot waar we hopelijk schildpadden zien. Nou ik stond al klaar, als eerst water in gedoken en dan wachten op de rest. Dan gaan we in groep zwemmen, maar voordat iedereen in water is zijn we natuurlijk een uur verder. Tijdens onze toch 4 schildpadden gespot. Wauw dat is toch wel bijzonder hoor! Dan naar volgende spot, hier is een standbeeld in water. Dit is voor gili memo, net een markt in water zo veel mensen. Leuk voor even, maar hier niet echt veel te beleven. De laatste spot is bij stuk koral met veel vissen. Met een beetje voer komen er nog meer! Ik gok na 3 uur op water gaan we naar Gili air waar je lunch kan kopen🤭. Jaa ik heb geen geld mee genomen... lekker is dat, maar even langs het water chillen. Op geven moment komen locales bij mij zitten muziek maken met bananen/palmwijn. Gezellig met hun geklets onder genot van klein beetje wijn. Geweldig om dit zo te ervaren. Na een uur komen de eerste mensen weer de boot op. 5 mensen komen natuurlijk niet opdagen. Willen we net weg gaan komen ze aan kaken.... eenmaal terug, douchen en lunchen, want het is inmiddels al weer drie uur. Dit keer was ik goed voor bereid op het snorkelen met een shirt en goed in gesmeerd. Alleen nu blijkt dat het masker op mijn hoofd is gebrand.... Net nog rondje gemaakt om te kijken of ik lunch kan vinden voor morgen. Ik heb namelijk om 11 uur de boot terug naar bali. Dan is wel lekker als ik iets bij mij heb qua eten. Jammer niks gevonden. Morgen dan maar wat bananen kopen voor lunch. Meteen ook even gekeken waar ik morgen mijn ticket moet ophalen! Dus morgen weet ik alles iedergeval te vinden. Zo even bedenken of ik nog zo een lekkere pizza ga eten, of dat ik voor locale eten ga. Dilemma’s, Dilemma’s. Trouwens vanochtend ook mail gehad dat ik vanaf de 20ste ga wooffen. Eerst 2dagen bij komen van de jetlag en dan ga ik bij iemand in Cairns wooffen. Dus ben benieuwd, weer een nieuw avontuur. Thanks Frans voor je contact! Uiteindelijk toch wel lang verhaal als ik zo lees

1. Petra:
    Wooffen?
  2. Monique:
    11 april 2018
    Hey Bram, je hebt de afgelopen dagen lekker kunnen chillen en genieten van de zon, de zee en de zaligheid! Super!🌞🐡🐠🍺🍕🍝🌴🌊 Veel plezier op Bali en succes met je duikcursus! Ben heel benieuwd!😘
  3. T. Bellaart:
    11 april 2018
    Bram op dit eiland heb je weer kunnen genieten van de mooie natuur en de rust en ook nog wat sportiefs gedaan. Snorkelen, schildpadden en mooie vissen gespot. Een fijne boottocht naar Bali en een voorpret voor je duikcurses. Liefs en groetjes van Oma en Opa B xxx😘💋
  4. Irene kroes:
    Geweldig allemaal geniet van alles ❤️😘oma Irene xxxx