Gili Air 7 april

7 april 2018 - Gili Air, Indonesië

Het is nu mijn derde dag hier op Gili. Wauw, wat ben ik aan het genieten van alles. De rust, het weer en het verblijf. Zoals ik in mijn vorige verslag zei het is net een klein resort. De aankleding, hoe netjes alles is. Gewoon goed geregeld. Wat heb ik de laatste dagen allemaal gedaan. Eigenlijk bijna helemaal niks. Vooral genieten. 5 april heb ik vooral hier gelegen bij het zwembad en af een toe plons maken. Toen rond 1 uur had ik bedacht te gaan kijken voor eten en misschien snorkelen. 10 minuten loop naar de snorkel zijde van het eiland. Het eiland heeft een kan waar de locale bewoners niet mogen vissen. Hier is ook een klein stukje koral dus aantrekkelijk voor de vissen. Af en toe duiken er ook schildpadden op. Eenmaal daar aangekomen bedacht dat Ik morgen ochtend vroeg wel ga snorkelen. Hopelijk is het dan wat rustiger. Dan maar rondje lopen om het eiland. Ergens wat eten scoren en daarna terug naar het zwembad. Ja dat is zo wel beetje mijn dag. Dan ‘s avonds weer op pad om eten te zoeken. Wat ik ‘s avonds heb gegeten Joost mag het weten ben het alweer vergeten. Wat hier ook super mooi is de sterren hemel. Echt onvoorstelbaar hoe helder die dingen kunnen zijn. Dan ben ik echt dankbaar dat ik nu op zo een plek mag/kan zijn. De volgende morgen weer ontbijtje genomen en gaan snorkel. Rond 9 uur de deur uit snorkel huren en water in. Stillen hoop op een schildpad. Mijn spulletje ergens verborgen in een boom. Het water in. Ik zeg heel vaak wauw in mijn verslagen, maar heb er geen andere worden voor. Wat een mooie vissen. Regenboog vissen, maan vissen. Super blauwe vissen, eigenlijk te veel om op te noemen... Van koral was ik niet heel erg te spreken, maar ach de vissen waren super! En was niemand. Na 2,5 uur met een kleine pauze had ik er wel genoeg van. Snorkel terug gebracht. Helaas geen schildpad. Dan hopen op Gili t of daar snorkeltrip boeken. Dat is ook optie. Terug even zoute water af douchen en ergens gaan lunch, want van al dat zwemmen krijg je honger. De rest van de dag geluierd. Wat mij ook op viel dat de moskee echt heel vaak geluid maakt vandaag. Alles dat zo is dan hoort iedereen dat ook. Wat mij ook opvalt dat sommige wel heel streng doen. Ze mogen dan zelfs geen geld aan je geven. Dat gooien ze dan op tafel. Dat vind ik wel apart ,maar ach. Ook begon ik langzaam te voelen dat ik eerder op de dag een domme fout heb gemaakt. Ik heb ‘s ochtends niet mijn rug ingesmeerd met snorkel. Ook geen shirt in water aangetrokken ofzo handig bram. Nou dat voel ik goed. ‘S avonds bij het hostel goed local tentje gevraagd. Bij dit tentje moet je fried rice nemen. Dan mag je zelf uitkiezen wat je er bij wil. Nou verkeerde keuzes gemaakt. Mijn mond stond goed in de hens pfff. Dan heb ik nog de sambal afgewezen.. Het was wel goed eten. Vandaag 7 april rustig aan doen en veel in de schaduw zitten. Vandaag even de zon zo veel mogelijk vermijden.

Nu ik zo bedenk heb ik het niet gehad over de zonsondergang. Die is hier ook echt zo mooi. Gewoon lekker op noorder strand gaan zitten en genieten. De mooiste kleuren komen voorbij! Als vanavond een goed is zal ik wel even mijn camera mee nemen. Een andere dingetje wat je echt moet hebben hier op het eiland is een zak lamp. Ze doen hier niet aan straat verlichting. ‘S avonds kan kan het heel donker zijn!

Eigenlijk zou ik zondag naar Gili T gaan. Dat heb ik even verandert. Ik blijf hier 1 dag extra. Ook had ik een prive kamer geboekt op gili T, maar het blijkt hier heb ik gewoon een prive kamer. Dus voor de gezelligheid, en omdat ik toch wel een zwembad nodig heb een hostel geboekt op Gili T. Daar blijf ik dan 3 nachten.

Zo maar weer ergens gaan lunchen, want het is bijna tegen 1e. Na lekker geluncht te hebben de rest van de dag bij het zwembad gelegen!

1. T. Bellaart:
    7 april 2018
    Bram deze heerlijke relaxte week is goed voor je body en geest. Wat geniet jij van de natuur ( zoals snorkelen, zonsondergang en prachtige sterrenhemel ). De eerste maanden wilde je zoveel mogelijk zien en nu heb je een tropenrooster, dus een rustig tempo is het beste in die warmte. Tot horens weer. Groetjes van Oma en Opa B xx😘🐟🏊🏝🌌
  2. Monique:
    7 april 2018
    Mooi gezegd van opa en oma, een tropenrooster! Wauw, als ik je verslag zo lees is dat wel een heerlijk paradijsje! Geniet er lekker van, wij hebben hier nu ook een lekker zonnetje!🌞🍷😘
  3. Irene kroes:
    7 april 2018
    Lekker genieten Bram het is best fijn om tot rust te komen oma Irene xxx