Queenstown day 1

17 januari 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het is raar om te beseffen, maar vandaag ben ik een week van huis. Een week geleden stond ik afscheid te nemen van mijn ouders. Wat kan er ook veel gebeuren in een week tijd. Nieuwe mensen ontmoeten, op mijn zelf leven, reizen door een onbekend land. Tot zo ver een super ervaring.

Deze morgen was ik al weer vroeg wakker. Eerst lekker rustig aan doen. Eigenlijk mijn ochtend ritueel. Ontbijten om 8:30. Daarna even met maud gefacetimed❤️. Even weer lekker mijn zussie pesten. Daarna alles inpakken, want om 10 uur moet je uit de kamer zijn. Dus netjes op tijd uit het hostel vertrokken. Mijn backpack daar achter gelaten, want de bus naar Queenstown vertrekt pas 3 pm. Dus nog 5 uur om te vullen. Ja dan, maar richting het park. Het is nu bewolkt, maar wel korte broeken weer. In park liggende zag ik dat oma op haar mobiel zat dus ja. Dan oma verrassen met een onverwachts Facetimen gesprek . Nu richting de mac voor koppie koffie en mijn mobiele apparaten opladen, want in het hostel had ik geen stopcontact bij mijn bed🙄.

Dus nu zittende in de mac met een bak koffie dit verhaaltje schrijvende. Zo nog even langs de supermarket. Even wat fruit halen, kiwi ofzo, onee die zie je hier niet in de supermarkt. Ook al komen bijna alle kiwi’s uit Nieuw Zeeland. (Even kennis opratelen wat ik bij bulters heb geleerd).

⏱ Na een uur gechilled te hebben bij de Mac was het weer tijd om te gaan. Richting de supermarkt. Daar moet ik toch een correctie doen er zijn wel kiwi’s alleen dan kiwi gold. Na wat spullen gehaald te hebben werd ik via whatsapp gebeld door mijn tante! Super leuk even gekletst! Rond 2 uur richting de busvertrekplaats gelopen. Het  was aan het miezeren.... gelukkig was ik op tijd binnen voordat het echt begon te regenen. Nu wachten tot dat de bus vertrekt nog half uurtje ofzo. Ik denk zo lekker pitten in de bus💤💤

⏱ Om 3pm vertrok de bus. Eerst langs de kust, maar daarna door de bergen. Wat prachtig. Een super mooie omgeving met prachtige meren. Helder blauwe rivieren. En af een toe een klein dorpje wat is ontstaan is in de goldrush. Maar na een rit van 4,5 uur arriveerde ik in Queenstown.

Ik kan eigenlijk nog niet zo goed plaatsen waar ik nu ben beland, maar wel een klein beetje in schok. Van de prachtig natuur waar ik nu op dit moment naar kijk, maar ook het dorpje. Uit de verhalen kon je het al horen veel toeristen. Heel veel toeristen. Oke dat kan. Eerst maar eens naar het hostel kijken wat ik aantref. Een beveiligde deur na 7pm oke?!? Ingecheckt, nou naar de kamer. Ik doe de deur open en ik denk in wat voor zwijnenstal ben ik nu beland.  .Wat een troep is die kamer. 1 nog leeg net   opgemaakt bed. Dat kan niet missen. Spullen ergens tussen gepropt en nu even door het stadje/dropje lopen. Op elke hoek kom je wel een drank winkel tegen, maar is ook logisch want aan de kust zit bijna wel na elke meter een groepje alcohol te drinken. Oke, ik ga nu ophouden dit is misschien maar een eerste indruk.

Na wat eten te hebben gescoord naar het meer gelopen rustig genieten hoe de zon staat te schijnen over het meer. Even mijn verhaal schrijven en foto’s nemen van dit prachtige natuur verschijnsel. Misschien doet een nacht goed slapen wonderen😊

1. Monique:
    17 januari 2018
    Heerlijk die verhalen Bram en fijn dat je er zo van geniet! Maak er in Queenstown ook weer een mooie tijd van!😘 (gelukkig lust ook een biertje🍻😉)
  2. Maud:
    ❤️❤️
  3. Irene kroes:
    17 januari 2018
    Bram weer een mooi verhaal wat een prachtige foto,s genieten
  4. Paul van Elk:
    18 januari 2018
    Mooi om te ervaren dat het overal anders is. Never a dull moment. 😊
  5. T. Bellaart:
    18 januari 2018
    Bram wat een belevenis en fijn dat je in deze moderne tijd contact kan houden met je familie en vrienden. Wij vinden het ook heel fijn dat we kunnen lezen wat jij allemaal beleefd. O en O B xx