Ubud

26 maart 2018 - Ubud, Indonesië

Vandaag is de dag dat ik Kuta ga verlaten en inruilen voor het Ubud. Sinds ik hier ben ben ik steeds zo verschrikkelijk vroeg wakker. Elke keer rond 6/ half 7.? That is pretty shit, maar ach. Vandaag had ik afgesproken om rond 11 uur de shuttle te nemen richting ubud. Tot dat de eigenaar vanmorgen kwam is 1 uur goed? Ja prima, hoef toch nergens voor te haasten. Nou kan ik nog even zwemmen daarna rustig mijn spullen in pakken. Dus ja lekker relax tot dat er opeens om 10 uur een chauffeur naar mij vroeg?!? Zo gaat de communicatie hier ook! Maar ik was nog niet klaar. Liep nog in mijn zwembroek enzo dus ja. Maar anders was hij ook een uur te vroeg. De rest van de tijd lekker relax gedaan, want het is weer benauwd warm. Nou om 2 uur werden we dan eindelijk opgehald. In prop vol busje. Gelukkig kon ik voor in . Nou ik was meteen weg! Lekker geslapen voor een uur! Toen ik wakker was was het nog half uur. Uiteindelijk gedropt bij taxi plaats op 2 kilometer afstand. Nou dan gaan we even de benen wagen gebruiken. Onder weg berichtje van thuisfront. Toen dacht ik al owhh shit er is iets. Maar vrolijk verder gelopen. Prima hostel alleen zwembad is nog niet ready. Daarom had ik juist het hostel uitgekozen. Dan even met thuisfront bellen. Ja, daar kwam het vervelende berichtje. Je kan niet altijd goed nieuws krijgen vanuit Nederland helaas...Oke, maar we gaan weer verder. Met 2 Nederlandse meiden naar de rijstvelden gelopen. Half uur lopen langs een tempel waar een ceremonie bezig was. Echt bijzonder! Na mijn tripje eten gaan zoeken. Op de hoofdweg alles zo duur voor Indonesian begrippen. Dus een zij straat in gelopen en wauw lekker en goedkoop voedsel! Daarna terug naar hostel. Lekker gechilled. 2 meiden uit Haarlem ontmoet. Echt zo toevallig, een klein wereldje. Morgen met een van hun naar de rijstvelden. Dus scooter huren. Ik denk voor 2 dagen dan kan ik alles hier in de omgeving goed bereiken en bekijken.

Na wat onrustige nacht al weer vroeg wakker. Vandaag zou ik met Myrthe iemand uit Haarlem naar de rijstvelden gaan. ‘S Ochtends de scooter gehuurd en gaan met die banaan. Wat een vrijheid op zo een scooter geweldig! Lekker scheuren auto’s inhalen en door de bergdorpjes! Wauw. Uiteindelijk een verkeerde afslag genomen maar eigenlijk kwam je in niemands land! Geen toeristen oké alleen 2 blanken maar wauw! Aan einde van de weg zagen we de rijstveld al liggen van de locals. Even gevraagd of we er tussen door mochten rijden, ja hoor. Bijzonder om er zo tussen door te rijden en die mensen aan het werk te zien. Natuurlijk war foto’s gemaakt. Daarna naar de rijstvelden waar we voor kwamen. De toeristisch die daar ook echt zijn voor opgezet! Ook mooi maar daar hangt toch een andere sfeer. Allemaal mensen die tours of spullen proberen te verkopen. Maar ach was het was super mooi! Na stukkie gelopen te hebben en wat foto’s verder weer op de scoot. Racen door de straten naar de Bali swing. Eenmaal aangekomen daar was super duur. Dus terug geracet. Verder de dag een beetje gechilled. Oja ‘s avond een super mooie douch gevonden. Buiten douch met uitzicht op de omgeving en rijstvelden. Want de douch in de kamer komt maar pis straaltje uit en is niet heel fris!

Vandaag 26 maart werd ik wakker met heel veel jeuk.... Ik dacht kut muggen zelfs onder mijn shirt. Vandaag zou ik met iemand anders gaan toeren. Naar rijst velden waar voor je ongeveer 2 uur moet reizen en die als het goed is minder toeristisch zijn. Nou na rit van 2 uur wauw, nog mooier dan gisteren. Al wat foto’s gemaakt en weer verder rijden. Tot we bij ticket bali kwamen. Ze zwaaide naar ons toen we voorbij waren ach pech. Vaak oplichters. Ja hoor daar stond de tweede al weer. Gewoon door karren. Tot we gingen stoppen om wat foto’s te nemen en rond te lopen. Kwam zo mannetje naar ons toe. Ja je hebt niet betaald zus en zo. Ook 2 euries maar een prachtig uitzicht daarvoor. Na uur rondgelopen te hebben weer door. Terug naar ubud onder weg eten. Voor 80 cent een bord eten wauw. Ook kwam ik daar tot een mindere ontdekking. Ik heb last van bedbugs.... gadver, shit.. die krengen jeuken als de ..... Zo maar eens flink klagen bij hostel en andere hostel zoeken. Ik had het er toevallig gister nog over met duits meisje. Ja, nu heb ik ze. Prima hostel aan de andere kant van de stad. Gelukkig had ik mijn scoot nog en hoefde ik niet te lopen! Alleen later de avond zou ik de scooter wel terug moeten brengen en toch daar naar toe moeten lopen. Goed voor de conditie. Anders moet ik hem morgen voor 10 uur terug brengen. Nu in chil rustig, netjes hostel en zonder bedbugs. Geboekt voor 3 nachten om lekker te chillen!

1. T. Bellaart:
    26 maart 2018
    Hoi Bram zo dat is dus ook niet veranderd in al die jaren over het afspreken van tijden. Ook dat je aangehouden word en dat je dan iets moet betalen om verder te gaan. Wij moesten zelfs iets betalen om over het strand te lopen. Wat fijn dat je steeds jongere ontmoet waar je al het mooie wat je ziet mee kan delen en opstap kan gaan en eten dan smaakt het dubbel zo lekker. Wat een heerlijke tijd heb je daar. Groetjes van ons xxx O en O 👍😘📷
  2. Monique:
    26 maart 2018
    Hey Bram, wat een pech met de beestjes.... goede beslissing om daar weg te gaan. Hopelijk trekt de jeuk snel weg. Je bent lekker bezig op Bali. Wat is dat toch een prachtig gezicht die rijstvelden! Gezellig om samen met anderen op pad te gaan. Nu even lekker chillen op je nieuwe stek.😘
  3. Quirine:
    26 maart 2018
    Hè Bram leuk dat je met mijn dochter Myrthe naar de rijstvelden bent geweest op de scoot. Fijne reis verder gewenst
  4. Frans:
    26 maart 2018
    Misschien kan dat meisje uit Haarlem je lekker krabben?
  5. Petra:
    26 maart 2018
    Jeetje Nrs. Wat geweldig toch allemaal. Leuk dat berichtje van de moeder van Myrthe ook.