Wellington Day 2

9 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een nacht door gebracht hebben in het Pippi Langkous huis. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Ik heb bed en alles, maar er is een aparte sfeer. Het is toch weer iets anders. De keuken is heel apart en niet heel erg best onderhouden. Dus even kijken wat ik doe met mijn avond eten. Maar vandaag is het tijd om wellington te ontdekken. Rond 10 uur de deur uit gegaan. Eerst rondje lopen. Uiteindelijk terecht gekomen bij de i-site en laten vertellen wat een beetje de leuke dingen zijn. Na goede uitleg door Colombo  street gelopen. Soort winkelstraat met aparte gebouwen. Daarna meer richting het zaken centrum gelopen. Voor de kabeltrein richting de botanic gardens.

Zo met de kabeltrein om hoog. Niet heel bijzonder, maar ze hebben het bijzonder gemaakt met allemaal lichtjes enzo. Eenmaal boven aangekomen was het niet een heel bijzondere Botanic Gardens. Toen werd ik aangesproken door een vrouw die ook op de ferry zat van Picton naar Wellington. Na leuk gesprek besloten naar beneden te gaan om een lunch scoren. Uiteindelijk brood gescoord en ergens gaan eten in een parkje. Daarna het plan gemaakt om naar strandje te gaan aan de andere kant van Wellington. Zij had een auto dus met de auto een stukje rijden naar het strand. Nu lekker liggen aan het super mooie strand. Lekker relaxen en kletsen. Wat is het toch leuk om te reizen en nieuwe mensen te ontmoeten!

Na een paar uur aan het strand te hebben gezeten was het tijd om terug te gaan richting Wellington. We zouden de weg volgen rond om de berg. Onderweg kwamen we nog dolfijnen tegen WAUW zo veel. Gestopt om foto’s te maken. Daarna ben ik afgezet in Wellington. De weg terug zoeken naar het hostel. Daarna even zoeken voor eten!
Na lekker makkelijke maaltijd in elkaar gezet te hebben was het tijd om lekker lang uit op mijn bed te gaan liggen. Nog geskyped met maud en oma. Morgen maar eens bedenken waar ik naar toe ga. In Napier is de komende dag slecht weer dus even kijken of er een alternatief is.

1. Lisette van Elk:
    9 februari 2018
    Ben wel benieuwd naar het Pipi Langkous huis. Foto!
    Veel plezier Bram. Je beleeft mooie avonturen 😘
  2. T. Bellaart:
    9 februari 2018
    Bram wat een leuk verslag en zeker zo leuk voor je dat je met deze vrouw een groot deel van de dag kon optrekken. Wat is het toch een geweldige reis die je maakt. Je bent een Topper!!! Opa Theo en Oma Nel xx😘💏👍🐬
  3. Irene kroes:
    9 februari 2018
    Wat leuk wat je allemaal doet .Weer een mooi reisverslag genieten
  4. Monique:
    9 februari 2018
    Dat klinkt weer als een heerlijke dag!🐬🌞🏖😘