Blue Mountains Day 1 & 2

14 maart 2018 - Blue Mountains, Australië

Vanacht echt een verschrikkelijke nacht achter de rug. Eerst een kakkerlak ontdekt op de kamer. Helaas kon ik hem niet dode want hij vloog weg. Nou ik ging rond elf uur pitten. Rond 2 uur kwamen 2 italiaanse gasten terug van stappen ofzo. 5 minuten later werd kei hard op de deur gebonst dat iemand in elkaar werd geslagen van het hostel. Meteen klaar wakker, maar gewoon in bed blijven liggen toen rond half 5 ging de eerste richting zijn werk.. toen om 6:45 ging mijn wekker. Ja dat heb je als je op een dormroom ligt.... Dus eerst ontbijten, opfrissen, spullen pakken en naar beneden. Ik was nog wel vroeg om weg te gaan dus even gebeld met thuis. Later keek ik op mijn mobiel en daar zag je duidelijk dat iemand in elkaar was geramd van het hostel. Opgezwollen gezicht enzo. Mijn idee was om richting het Centraal station te lopen 1,5 kilometer! Goed te doen alleen buiten bleek het te regenen. Dan maar naar king Cross en daar de trein naar central. Daar trein opgezocht en ruim optijd. Nu 2 uurtjes in de trein. Zit wel een beetje rare man in de trein die zich overal mee bemoeid. Zelfs met mijn tassen... gewoon blijven lachen. Onderweg was al te zien dat het heel mistig is en heel veel regent. Rond 10.15 kwam ik aan in het regenachtige Leura. Daar stond Frans al op mij te wachten. Eerst tas in de Auto gegooid en daarna boodschapjes doen. Terwijl we de winkel uitgingen hoorde we een flinken klap. Een vrouw uitgeleden op de roltrap. Dus wij even te hulp schieten! Even een goede daad verricht. Het plan was om naar water val te gaan en dan van het “uitzicht” te gaan geniet. Die kant opgereden. Eenmaal daar aangekomen was het mistig. Een grote witte muur van mist. Stukkie gelopen waterval gezien. Ja verder kon je niet zoveel zien. Nog door de omgeving gereden en toen terug naar Leura waar we rond half 1 zouden gaan lunchen met Olivier en zijn vriend. Na de lunch nog even ander uitzicht punt proberen, maar dat had ook niet heel veel zin te mistig. Dan nog even langs de Aldi koffie kopen. Ja ze hebben hier ook een Aldi. Nu richting het huis. Onderweg zagen we opeen een Auto op de vangrail. Frans dacht die personen te kennen. Dus stoppen en even helpen. Frans de politie gebeld en de vrouw en ik seinen naar auto’s om langzamer te rijden. Uiteindelijk heeft een andere man de Auto van de vangrail gehaald en zijn wij onze weg verder vervolgd. Uiteindelijk kwamen we op het terrein. Ik slaap in de studente kamer. Is een soort bij gebouw met reiki ruimte en bedden. Prima plekje! Koppie thee gedronken en rondleiding gekregen door de enorme tuin. Natuurlijk ook Bronwen ontmoet! Smiddags lekker relaxed gedaan! ‘S avonds had Bronwen lekker gekookt.

Vannacht lekker geslapen. Lekker rustig niemand om mij heen. ‘S ochtends ontbeten met black bread. Zwart brood bijzonder om te zien. Lijkt net of het verbrand is! Het was vanochtend nog mistig, maar het was te minsten droog! We hadden een opdracht gekregen. Er moesten balkjes van het balkon worden vast gezet, want anders ging de hond op het dak lopen. Het had wat voet in aarde maar het is uiteindelijk gelukt. 1 uur mee bezig geweest, omdat Frans steeds weer nieuw plankje los maakte😉. Rond 11:30 richting de botanic Gardens gegaan om stukje te lopen. Mooi zichtpunt. Dit keer geen witte muur! Rondje gemaakt door de Gardens en wat mooie foto’s genomen. Ook nog even lekker geluncht met een mooi uitzicht! Nu even zitten en dan zo in de tuinwerken. Ieder geval  2 gezellige dagen to nu toe! Dus dat is super.

1. Loes de Vries:
    14 maart 2018
    Nou Bram, ik zou geen oog meer dicht gedaan hebben na het zien van een kakkerlak. Wat een toestand daar in dat hostel. Jammer dat het zo regende tijdens je bezoek aan Leura. Nog veel plezier! Groetjes, Loes
  2. Monique:
    14 maart 2018
    Zo leuk dat je samen met Frans in het blue mountains bent! Wat een mooie plek zo te zien op de foto's! Geniet er van!😘
  3. T. Bellaart:
    14 maart 2018
    Nu Bram het was weer een hele belevenis en onrustig voor je in het Hostel.
    Maar wat fijn dat je nu bij Frans en Bronwen bent voor jou vertrouwde personen.
    Wat een leuk idee de zwarte foto met een verrassing erin.
    Wordt er beter weer verwacht zodat je meer kan zien daar?
    Dag Bram veel plezier Oma en Opa B xxx
  4. Irene kroes:
    14 maart 2018
    Wat een avontuur geniet nog een paar dagen met Frans veel plezier oma Irenexxxx