Cairns Day 1

19 april 2018 - Cairns, Australië

Zo gisteren wel lekker uitgerust. Lekker relax de hele dag op mijn kamer gechilled. Rond 6 uur langzaam in beweging te komen om op te frissen en klaar te maken om te gaan vertrekken. Rond 7 uur naar beneden waar bleek dat er ook nog diner bij zat. Dus dat ook nog even meegepakt. Daarna inchecken. Wat gek opeens was mijn tas 13,5 kilo.... gister 17 kilo. Lag vast niet goed op de band (hoop ik). Met dat in mijn hoofd herhalen door de douane. Na de douane dacht fuck ik mis iets op mijn hoofd.... pet vergeten in hotel en nu kan ik niet meer terug. Lekker Bram.... Soms word ik daar echt gek van van mijzelf, maar ach weer door. Even paar netflix films downloaden om de tijd te doden en natuurlijk kijken. Dan rond half 1 naar de gate. Zo waar vertrok hij op tijd 😂. Wat een groot vliegtuig. Zo groot had ik hem niet verwacht dacht vast zo smalle charter vliegtuigje, maar toch 9 stoelen op 1 rij. Nou van de 5 uur heb ik zeker 4 uur geslapen dus dat was zeker lekker! Wel pittig ruige landing maar het eerste deel van reis zit er op. Uit het vliegtuig documenten invullen voor het land in te mogen, want die hadden ze niet in het vliegtuig. Daarna zonder problemen door de douane. Dan kom je in de aankomsthal en dan is het toch wel jammer dat niemand je staat op de wachten. Zo moment geeft je wel de gedachten aan thuis hoor 😐. Maar snel door lopen richting de domestic terminal. Hier moest je met de computer inloggen, maar weet ik veel wat voor vliegnummer ik vlieg. Geen bevestiging gekregen of papiertje gekregen waar opstaat. Dus even inlaten checken door stewardess. Die dacht even dat mijn tas een kinderzitje was met een reishoes er om. Hoe oud denkje dat ik ben.... Het was nog te vroeg om mijn tas in te checken dus eerst ergens geld scoren en ontbijt want het is hier nu rond 8 uur. Rond half 11 dacht ik vlieg ik richting Cairns en dan ben ik daar rond 2 uur. Dus over 6 uur ben ik er dan eindelijk!. Nadat ik mijn tas heb ingecheckt en bleek dat mijn tas gewoon 17 kilo was pfff gelukkig. Door de douane gegaan eitje. Ik zit nu te bedenken helemaal geen paspoort controle ofzo. Misschien doordat het binnenlandse vlucht was. Toen ik op het bord keek stond er weer een verrassing op het bord. Vertrekken we eerder? Nee, natuurlijk niet! Vertrekken we optijd? Nee, natuurlijk niet! Hebben we vertraging? Ja zeker, op dit moment 40 minuten... ben benieuwd hoe ver dit gaat oplopen.... Lekker bezig jetstar!

Nou we zitten eindelijk, hopelijk vertrekken we snel want het is nu al bijna 11 uur. Waar ik mij over verbaas is hoe makkelijk ik het vliegtuig in kwam. Ik had alleen mijn paspoort moeten laten zien bij het inchecken. Daarna ben ik zonder mijn paspoort en boardingpas te laten zien door de douane gegaan. Daarna heb ik alleen mijn boardingpas moet laten zien voor aan board te gaan bij het vliegtuig. Dat is wel heel bijzonder. Ook toen ik aan kwam geen paspoort ofzo..

Ik zit nu eigenlijk ook te bedenken dat mijn plannen helemaal anders zijn gelopen. Eigenlijk heb ik niet rustig de tijd om Cairns te bezichtigen vast later nog wel. Ik gok dat ik rond 4 uur aan kom in hostel en morgen word ik om 10 uur op gepikt door Julie. Ik ben benieuwd hoe die ervaring zal zijn om te gaan wwoofen.

Nou rond 4 uur ben ik dan eindelijk op bestemming. Spullen gedropt en meteen maar Cairns in duiken en kijkje nemen. Bijzonder zo aan het water waar je niet kan zwemmen. Veel winkeltjes, verder kan ik er eigenlijk niet zoveel overzeggen. De rest van de dag beetje gekeken voor banen hier in de buurt, maar ik vind het toch lastig. Hopen dat er iets op mijn pad gaat komen. Eerst morgen maar eens bekijken hoe dat gaat.  Zo hopelijk lekker slapen, want van reizen word je moe....

1. Rosalinda:
    19 april 2018
    Misschien kun je eens vragen in de hostel wat de mogelijkheden zijn een baantje te vinden. Zij hebben vast vaker die vraag gekregen. Succes!
  2. Irene kroes:
    19 april 2018
    Bram wat een avontuur ben blij dat je op de plaats van bestemming bent morgen weer een nieuwe spannende dag slap lekker een dikke zoen oma Irene
  3. T. Bellaart:
    20 april 2018
    Tjonge Bram dat verliep niet soepeltjes de afgelopen dagen maar nu ben je weer terug in Australië. Er gaat weer een heel andere tijd voor je komen. We zijn benieuwd wat voor werk je gaat doen en wat er nog meer komt op je pad. Oma en Opa B xxx👍😘