Vlucht gecanceld...

18 april 2018 - Bali, Indonesië

Dacht je onderweg te gaan naar Cairns loopt het allemaal even anders. Onderweg naar de Aurport ging allemaal even soepel. Bijna geen verkeer en konde lekker door karren. Daarna door de eerste tassen controle. Tas inchecken bij jetstar. Oké nu door de douane. Er was weer eens een in fasie van ongemanierde Chinese. Schreeuwen en zelfs proberen voor te dringen. Ja dat dacht ik even niet. Door de douane ging ook soepel. Mijn laatste roepia’s nog even uitgeven, want die heb ik toch niet meer nodig.. Even een water en smoothie bij de la plaze. Ja die hebben ze hier. De AirPort straalt heel veel luxe uit. Oké dan eerste even ergens gaan zitten. Proberen wakker te blijven en een filmpje te kijken. Rond half 1 richting de gate gelopen, waar weer een controle was en ik geen water mee mocht nemen aan boord. Dat is wel raar. Dat je water aanschaft na de douane , zou het veilig moeten zijn maar ach. Plaats genomen en wachten en wachten. Steeds niet boorden. Het was inmiddels al bijna 1. Toen kwam het bericht dat het om 1:30 zou word. Tot dat ik een bericht kreeg op mijn iphone vlucht gecanceld. Personeel liet nog steeds niks weten, maar inderdaad vlucht gecanceld. Toen kwam moment dat ik niet heel scherp was. Iedereen ging als een gek naar de bali van jetstar en bram stond achter aan in de rij. Na een uur wachten was Bram aan de beurt. De enigste oplossing is morgen avond naar Melbourne te vliegen 6,5 uur lange vlucht. Dan lay over van bijna 4 uur en dan vlucht van 2 uur richting cairns. Dat inplaats van 4,5 uur vlucht. Oke, maar zo is het dan maar.. Natuurlijk hebben ze ook een hotel voor mij geregeld. Deze zat aan het vliegveld vast dus zo naar toe gelopen. Daar natuurlijk weer in de rij en het was al bijna tegen 4e... Nou kamer gekregen ergens in de 400 kamers die ze hebben. Oke na 5 minuten lopen was ik er. Wauw wat een luxe. Kamer van bijna 60 eu. Dit is na stiekem wel goed geregeld! Oke, gauw naar bed en dan morgen dingen fixen voor in cairns, hostel enzo. Oja en even de wekker zetten voor morgen 10 uur. Wil het ontbijt natuurlijk niet missen😉. Oke goed dat ik om 10 uur de wekker heb gezet, want als een rots geslapen. Snel in de kleren en richting ontbijt. Van cakes, panecakes, smoothie tot en met rijst ze hebben het. Buikje rond gegeten. Daarna geïnformeerd naar de wifi. Ze hebben mij hier van eik genoemd. Daarom lukt het niet. Ook geïnformeerd of lunch er bij zit en avond eten. Tot nu alleen lunch. Nu weer terug naar mijn bedje! Na wat gehangen te hebben nog terug gelopen naar de receptie om dingen te informeren. Wat bleek dat nu niet zeker was voor lunch oké. Anders eet ik wel wat op het vliegveld. Dat kan ook. Dus rond 2 uur naar beneden en er was lunch voor de jetstar costumer. Lekker gelunched en nu nog 5 uur wachten tot dat ik weer opnieuw een poging ga wagen voor het inchecken. Hopelijk gaan we deze keer wel vliegen, maar dat komt in mijn volgende verhaal het antwoord😊😉

1. Petra:
    18 april 2018
    Jeetje wat een vethaal. Gaaf zo'n luxe dan toch maar mee te pakken.
  2. Els:
    18 april 2018
    Jeetje, je leert wel je aanpassen en controle loslaten. Je hebt dit weer gehad in ieder geval en je hebt wel lekker overnacht in een heerlijk hotel!
    Australie, je komt eraan!
    Linksom of rechtsom😎
  3. Monique:
    18 april 2018
    Poeh hee! Dat was wel weer een bijzondere ervaring! Die had je nog niet gehad. Gelukkig is er voor veel zaken een oplossing. En met een luxe twist😉 Inmiddels weet ik dat je in het vliegtuig zit. Iets later dan gepland, maar op naar het avontuur in Australië! 😘❤
  4. Gea:
    18 april 2018
    Misschien heb je zelfs wel recht op geld teruggave. Wij hebben het ook een keer gehad. Hotel was prima geregeld en ook nog helft van de ticketkosten terug. Gewoon proberen. Goeie reis!