Eerste vlucht zit er op!

8 mei 2018 - Taipei, Taiwan

Na een slechte nacht alweer vroeg wakker, rustig nog even netflixen. Rond 8 uur even ontbijten en daarna nog even op bed ploffen. Alles ingepakt nu even wachten tot 9 uur/ 9:15 want dan is het tijd om te vertrekken. Eerst nog even uitchecken. 15 lopen richting de ST James metro station. Vanuit hier gaat de metro richting de international Airport. Rond 10e daar.  Proberen bij de selfchecking-bali mijn ticket uit te draaien blijkt. Doet het niet gaat er ook nog iemand chinees tegen mijn lullen... Toen kwam eigenlijk het besef dat ik met china airlines vlieg. Met mijn grote vrienden in het vliegtuig.Mijn tas in zijn reishoes en dan inchecken. Alles prima, gaat ze vragen naar mijn handbagage tas of ik die op de weegschaal wil leggen... geen idee hoe zwaar die is hopelijk minder dan 7 kilo. Blijkt 7,5 te veel. Gelukkig zat mijn water fles er nog bij aan de zijkant met een liter water dus uiteindelijk 6,5 kilo. Nu door de beveiliging. Nou super simpel. Helemaal verbaast dat ze geen drugs test gingen doen. Er staan altijd van die mannetje klaar na de scan, maar nu lieten ze mij gewoon door. Nu nog even mijn laatste 40 dollars uitgeven. Oortjes, bieropener en sleutel hanger al souvaniertje! Nu nog wat drinken scoren, want ik moet nog 1,5 uur wachten tot dat ik kan boarden!   Met nog een half uur te gaan was het tijd om de gate op te gaan zoeken. Omkleden lekker in hangkleding in het vliegtuig. Liep bijna het vrouwen toilet in, maar zag het net op tijd. Nergens een mannen toilet te vinden dus ik vragen aan zo een Chinese stewardess. Die dacht even dat ik een bom op het toilet had gevonden ofzo. Die schrok zich dood. No, where is the men toilet. Owwh there😂😂. Daarna nog 15 minuten wachten voor boarden. Kwam er iemand van de Australische overheid of ik wil mee werken aan onderzoek. Ben toch aan wachten waarom niet. Alle maal vragen over waar ik ben geweest en hoeveel ik heb uitgegeven. Daarna boarden echt super groot vliegtuig! Pfff. Wat blijkt ik zit in het middel pad en er zit niemand naast mij. 3 stoelen voor Bram. Dus gewoon een bed kan ik even wat slaap inhalen. Nou zeker weten gedaan denk wel 4 uur geslapen ofzo. Ook zo schattig zit een klein mannetje voor mij die de hele tijd kiekeboe doet😂. Net was ik mijn mail aan het opschonen en dan komen al die reacties voorbij van reislogger echt zo leuk om te lezen. Jaa pap aan begin zei je ben benieuwd hoelang je het gaat volhouden de verslagen schrijven. Nou ik ben nog steeds aan het schrijven🤣.  Nu nog een uurtje voor dat de eerste vlucht der opzit! Rond 8 uur geland. Op weg naar uitgang aan de praat geraakt met een Nederlander die ook op weg is richting Amsterdam. Die ging nog even langs de ticketcounter. Even ze plaats wijzigen, naar de nooduitgang plek. Die zijn meestal duurder, maar hij hoefde helemaal niks te betalen. Oke, dan ga ik dat ook maar even wijzigen! Daarna moesten we nog door de “beveiliging” 3 mannetjes. Die op hun lui reet zatten en nauwelijks keken. Nu 3 uur wachten tot de laatste vlucht van 13 uur.... Ik dacht 10 uurtjes...

1. Loes de Vries:
    8 mei 2018
    De laatste loodjes Bram, nog even en je bent er weer. Goede laatste vlucht! Groetjes, Loes
  2. Carola:
    8 mei 2018
    Wow Bram, alweer 4 maanden weg geweest! Goed moment om terug te komen, kun je nog net de staart van de competitie meepakken 😁
  3. Paul van Elk:
    8 mei 2018
    Bram, zal wel weer gek zijn om straks in de huiskamer te struikelen over jouw schoenen😂. Het meest zorgen maak ik mij over de bank. Euh, die was nu van mij!!! Zie je morgen man 💋
  4. Petra:
    9 mei 2018
    Alvast welkom.thuis Bram
  5. Frans:
    9 mei 2018
    Welkom thuis Bram, veel plezier met de familie en je vrienden.