Kaikoura day 1

4 februari 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag mijn laatste ontbijt hier, want vandaag ga ik richting Kaikoura. Rond 8 uur op de laatste dingen inpakken, ontbijten. Dan rond 9 uur richting de bus lopen. Het was heel ruim gepland alle tijd. Oja, gisteravond ook nog te horen gekregen dat mijn coach-team kampioen is geworden! Hartstikke leuk! Het minder leuke aan deze ochtend was dat het regende... Dus door de regen naar de bus lopen gelukkig was het 15 minuutje lopen. Bij de bus aangekomen kon de buschauffeur mij niet vinden op de passagierslijst.. gelukkig had ik mijn ticket nog! Later bleek dat hij beetje scheel was en gewoon overheen had gekeken, maar ach. Hopelijk kan ik wat uurtjes slaap in halen in de bus, want had een slechte nacht rust... 2 uur later in Blenheim, zonder slaap natuurlijk... Nu hier 2 uur wachten tot dat de volgende bus komt richting Kaikoura. Dus maar even gaan zitten in een koffietent om lekker zit plek te hebben en wat cafeïne tot mij te nemen. Ik stort nu wel een beetje in. Dan maar slapen in de volgende busrit.

Rond 2 uur kwam de volgende bus voor de laatste 2 uurtjes richting Kaikoura. Het was weer helemaal opgetrokken. Dat is veel beter dan regenen. In de bus kwam ik nog iemand tegen die ook in Nelson was. Dus lekker zitten kletsen in de bus, maar ook nog even uurtje mijn ogen dicht gegaan. Dan rond 4 uur kwamen we aan in het prachtige plaatje Kaikoura. Het plaatsje wat vlak aan de zee ligt en een zwarte strand heeft. Na 10 minuutjes lopen kwam ik aan bij het hostel. Je moest iemand bellen voor de receptie oke? Daar kwam een man op ze blote voeten aangelopen. Heel relax, na alles te uitgelegd te hebben liet hij mijn kamer zien. Oke, bed moest nog opgemaakt worden. Dat geeft precies de sfeer aan in de hostel alles komt wel. Gelukkig ging hij nog wel mijn bed op maken. Na dat een Italiaanse man ook binnen was gekomen zei hij: ik moet jullie nog iets laten zien. Achter in de tuin zit een klein deurtje. Dit leidt naar het spoor. Als je dat oversteekt kom je uit bij het strand. Wauw. ( foto’s komen zeker weten op Facebook!) Na boodschappen hebben gedaan en gekookt. Was het tijd om lekker aan het strand te zitten! Te genieten van de prachtige natuur.

1. Irene kroes:
    4 februari 2018
    Bram wat een reis weer. Nu maar lekker genieten van de natuur.Slaap lekker oma Irene xxxx
  2. T. Bellaart:
    4 februari 2018
    Fijn dat die buschauffeur je naar je bestemming heeft gebracht ondanks dat hij scheel was. Dat was even schrikken bij de instap. Leuke tijd Bram in Kaikoura. Oma en Opa B en tot morgen en de groetjes van de Fam Pruim en Sander