Kuta lombok Day 1

31 maart 2018 - Kuta Lombok, Indonesië

30 maart. Na een vermoeiende nacht in hostel. Al vroeg gewekt door de moskee hier in de buurt. Hij ging even zijn ochtend ritueel kenbaar maken aan iedereen. Dus al vroeg wakker. Dan maar ontbijten, interneten en op pad. Ontbijt bananen pannenkoek, eigenlijk standaard hier!  Spullen gepakt gaan met die banaan.  Scooter gehuurd hier ergens opstraat. Met deze mensen had ik gisteren palmwijn geprobeerd en praatje gemaakt. Dus voelde wel redelijk. Misschien kan ik dan voor vanavond een deal maken om naar kuta te gaan. Wie weet! Dus scoot geroggeld. Tanken, want natuurlijk was de tank bijna helemaal leeg. Het is hier stuk rustigere op de weg, maar ik denk dat het gevaarlijker rijden is hier. Er zijn heel veel bochten en hele scherpen. In bochten ben ik niet zo een held. Na uur was mijn benzine aardig op veel heuvels enzo gaat snel. Dan even naar strand. Zeker niet het mooiste strand. Zwart, vervuild klein, maar er was wel iets bijzonders. Twee jongetjes waren bezig om te vissen. Ze hadden een net door het water getrokken. Deze vast zet aan de kant en binnen in alle vis opduiken. Helaas niet zoveel vis. Ondertussen was er een local guy tegen mijn gaan praten. Over wat ze aan het doen zijn waarom enzo. Echt bijzonder! Daarna weer op de brommer gestapt stukje terug rijden. Daar zou ook een waterval zijn volgens de local. Dus ben benieuwd wat ik ga aantreffen. Na de afslag gemaakt te hebben van de locale weg om het eiland een weggetje land inwaarts richting de waterval. De locals waren al aan kijken. Blanken die zich vast heeft ingesmeerd met pindakaas😂. Ze vonden het heel bijzonder, oke. Aangekomen bij de waterval moest je natuurlijk betalen. De eerste was niet zo bijzonder. Was een zelf gecreëerde waterval. De ander was wel mooi met een panoramaswimming pool. Dus even een plons maken. Na mijn duik ook nog op de foto geweest met de locale mensen, omdat ze heel graag met de mister op de foto wilden. Nu stukje naar beneden gelopen. Op een plateau zitten in de schaduw. Genieten van het uitzicht en de rust! Na uurtje daar te hebben gelegen was tijd om de weg terug te gaan zoeken. Zo moeilijk is niet een rechte weg volgen en dan kom je er wel. Na 1,5 uur rijden aangekomen weer in het dorpje waar ik verblijf. Eens checken wat de prijs is naar kuta lombok. 175 duizend sws dat je ergens goedkoper kan krijgen. Ja in mijn hostel 125 duizend. I take that. Nu nog even hostel vinden in kuta. De rest van de dag een beetje gechilled in hostel. Wat geinternet. Rond 6 uur de deur uitgegaan voor de zonsondergang te bekijken, maar die was 3 keer ruk... wat mij ook beetje tegen valt dat er overal hier van die mannetje zijn doe geld vragen voor parkeren vaan je scoot. Dat gaan we even niet doen. Gewoon een stukje verder waar gratis is! Easy pecie. Nu weer lekker eten in krot waar ik gisteren ook heb gegeten. Goedkoop en goed en heb ook geen zin om groot stuk te rijden voor eten. Onderweg waren ook leuke kraampje, maar geen zin om in donker terug te rijden. Dat is hier ook wel apart dat je in de locale eet tentje je eigen drinken mag meenemen.

31 maart. Vandaag de dag ga ik naar kuta Lombok. Dus niet kuta bali. Hier hoop ik de mooie blauwe stranden te vinden. Waar bijna niemand is dan. Vanochtend al weer vroeg er bij. Rond 8 uur bedje uit. Bananenpancake. Ondertussen wat gekletst met een duits stel. Wij 3 waren de enige gasten hier in hostel. Ook op de muizen na dan. Rustig aan spullen in pakken en klaar maken voor de shuttle. Hier weet je nooit waneer ze komen. Ook bijzonder om te zien dat verkopers hostels langs gaan om dingen te verkopen. Niet eerder gezien..nou rond 10:45 was de shullte er nog niet. De eigenaar ging even bellen half uur. Nou binnen 5 minuten stond de shuttle voor mijn neus. Weer een vol geladen shullte. Ik mocht gezellig tussen de chauffeur en een ander indoneschies mannetje inzitten. Ondertussen nog wat mensen af zetten hier. Dan onderweg door het chaotische verkeer. Het is echt niet normaal wat je hier allemaal tegen komt. Von mensen op het dak van een volgeladen vrachtwagen tot 4 mensen op de brommert. Na 1,5 uur rijden aangekomen bij het hostel. Rustig hostel op een kilometer lopen van de beach dus super. Eerst even mijn spullen droppen en dan naar strand. Ondertussen ook kijken of ik ergens iets kan nuttige. Want het is inmiddels tegen half 2. Dus lekker in een warung eten. Warung is een indonischies eethuis met traditioneel food. Lekka lekka. Dus lekker gegeten. Als je denkt vanaf de straat ziet er niet zo goed uit, maar is echt lekker. Ik ben ook nog niet ziek van geworden. Even afkloppen. Na mijn uitstapje terug naar hostel chillen, want de rain is coming. Oja en de onweer. Nog even was weg gebracht en zo maar weer eens kijken waar ik ga eten. Weer lekker indoneschies. Ik mis het westernse eten totaal niet!

Ik dacht vandaag ook is even een kijk te geven naar een CV voor Australië pff. Daar moet ik mijn echt wel even aan toe zetten hoor. Mijn hersen zullen echt moeten kraken om dat voor elkaar te kunnen krijgen! Het is voor het goede doel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. T. Bellaart:
    31 maart 2018
    Dit verslag van jou maakt bij ons een hele boel los, hoe wij het beleefd hebben. Wat pak je alles relext op en geniet je. Wij genieten van jouw verhalen die je zo goed omschrijft. Fijne dag morgen!! Oma en Opa B xx👍😘📷
  2. Monique:
    31 maart 2018
    Hey Bram, volgende keer als locals met je op de foto willen moet je volgens papa een leuk prijsje regelen! Dat doen zij ook😉
    Had je ook last van 🐀? Succes met je CV!😘