Napier Day 1

18 februari 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag is de dag dat ik Taupo ga verlaten en weer richting de kust ga. Het werd ook wel weer tijd voor nieuwe plaats, weer wat anders bezichtigen, want in Taupo had ik alles wel gezien. Rond 10 uur uit gecheckt, maar nog even in het hostel blijven hangen, want de bus ging pas rond 1 uur. Dus rond half 1 richting de bus gelopen. Meer dan de helft van de rit geslapen😊. Toen ik eenmaal wakker werd leek het landschap erg op het zuider-eiland veel hoge bergen en fruitplantages. Rond half 4 kwamen we aan in Napier. Hostel op 10 minuutjes lopen. Het lijkt goed hostel, maar we zullen zien. Na een beneden bed te hebben geshotguned. Was het tijd om Napier te verkennen. Ergens in Napier is een Art-decofestival. Nou al snel gevonden. Aan het strand allemaal oude auto’s, mensen gekleed in ouderwetsen stijl. Prachtig! Het loopt wel al beetje op zijn eind maar wel leuk om het laatste beetje daar van mee te pakken. Napier staat ook bekend om zijn art-deco stijl. Zo mijn rondje verder afmaken door het centrum richting de supermarkt. Weer eten scoren voor vanavond.

Het is Broccoli geworden met aardappel natuurlijk en tonijn. Lekker makkelijk en weer eten voor twee dagen. Na het eten nog even naar strand gelopen. Even weg uit hef warme hostel, want het was vandaag weer erg warm 29 graden ofzo. Eerst nog even naar het warenhuis. Zit tegen over het hostel, even handdoek en oortjes scoren. Handdoek ben ik ergens verloren en mijn oortjes waren stuk gegaan. Had alleen nog draadloze oortjes, maar dat is niet altijd even handig! Nu aan het strand weer een hele mooie lucht bekijken van de zonsondergang. Zo prachtig!

1. Monique:
    18 februari 2018
    Dus daarom was het zo druk in Napier! Leuk dat je nog een staartje hebt kunnen meepakken! Wil je een paar mooie foto's van de art deco invloeden maken, want ik ben zeer benieuwd! En wat een genot die mooie zonsondergangen!🌆😘
  2. T. Bellaart:
    Zo Bram ga genieten in Napier, je binnenkomst was al succes vol met de Art-deco