Nelson Day 2

29 januari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

De eerste echte dag Nelson. Heelijk geslapen. Je kan je bed een soort van afzonderen met een gordijn waardoor je minder last hebt van de andere en dat werkt zeker. Rond 8 uur naar het ontbijt gegaan. Lekkere wafels en brood dus een goed ontbijt! Daarna super rustig aan gedaan. Was gedraaid, wat gelezen over mijn reis. Dat soort dingen.  Natuurlijk ook even geskyped met thuisfront.

Daarna ben ik op pad gegaan naar het busstation. Was gisteren tas kwijt geraakt/ vergeten in de bus. Dus even kijken of ze die hadden gevonden ja hoor. Hij lag er, dus ik heb mijn pindakaas en mijn tas weer terug fijn! Daarna door gelopen naar de supermarket. Ja vandaag moet ik ook weer iets eten. Het is lastig om te bedenken wat je voor je eentje gaat maken. Uiteindelijk broccoli met zoete aardappel. Kijken of dat lekker is. Daarna terug gelopen naar het hostel. ‘S middags dacht ik even een fietstochtje te maken. Je kan hier 2 uur gratis fietsen lenen. Dus ja gebruik van maken. Ik was de bocht nog niet om of de ketting lag er af... terug gegaan ketting er weer opgezet. Wel met een beetje hulp... Daarna toch mijn fietstocht hervatten met de fiets. Langs de kust een stuk gefietst. Tot dat ik mij bedacht oja misschien is het handig om jezelf in te smeren. Want mijn linker arm leek al beetje rood te worden had vanmorgen  in de zon gelegen op de bank. Ingesmeerd en weer verder. Ook werd het eens tijd dat de banden wat lucht kregen. Gestopt bij het benzine station en de banden wat lucht gegeven. Fiets een stuk makkelijker. Daarna langzaam aan terug gefietst was toch wel warm met die 29 graden :) Rond 5 uur weer terug. Nog even zitten en dan zo gaan koken.

Ik ben nu zelf een beetje aan het plannen hoe of wat? Ik heb nu bijna in maand tijd het zuider eiland afgereisd. Ik ben in Nelson nog tot 1 Februari. Als ik naar kaikoura ga zal dat pas rond 4 Februari zijn tot 7 dan. Dan richting Picton daar de ferry nemen naar het noorder-eiland. Ik heb het idee om misschien naar Australië te gaan. Sydney te bezichtigen. Frans heeft mij ook allerlei ideeën geven om misschien naar Cairns te gaan. Zit ook wel wat in 5 of 7 dagen dagen daar te zijn. Dan door richting Indonesië of ergens anders in Azië. Dat is wel stof om over nat te denken.

Na gekookt te hebben en was natuurlijk veel ste veel. Nog wat dingen uitgezocht. Onder andere Kaikoura geboekt voor 3 nachten.  Dan was het tijd om even naar parkje te lopen en zonsondergang te gaan bekijk. Ik de berg op om mooi zicht over Nelson te hebben, nu nog 40 minuten wachten. Vandaag ook nog even slecht nieuws mijn rugzak(daypack) is nu echt overleden. Dus morgen heb ik een missie.

Wauw, wat een prachtige zonsondergang (zal de foto’s op Facebook plaatsen.)

1. T. Bellaart:
    29 januari 2018
    prachtig verhaal Bram over je belevenissen en weer mooie foto's gemaakt van het mooie New Zealand. En weer leuke plannen om te gaan doen in de komende weken. Wereldreiziger!!!!
  2. Irene kroes:
    29 januari 2018
    Weer mooie foto,s. Genieten ik vind je verhalen heel mooi.Net of ik erbij ben
  3. Monique:
    29 januari 2018
    Wat toevallig! Wij hebben gisteren ook zoete aardappel gegeten. Smaakte het lekker bij jou. Wat heerlijk dat mooie weer, ik kwam thuis als een verzopen kat! Leuk al die plannen! Ben benieuwd!😘
  4. Paul van Elk:
    29 januari 2018
    Was je maaltijd een beetje te eten?
  5. Petra:
    29 januari 2018
    Spannend waar je volgende week dan zal zijn...