Nelson day 1

28 januari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen, alweer vroeg wakker het lijkt wel een vast ritme te worden. Na nog half uur te blijven liggen was het wel tijd om te ontbijten en alles in te pakken. Rond 8:10 richting de bus. Was als eerste dus de beste plek uitkiezen. Voorin, kan je alles goed bekijken. Nou dat heb ik geweten ook het eerste stukje. Respect voor de buschauffeur. Op de smalle wegen door de bergen met tegenligger. Echt bijzonder.

Op dit moment ben ik Greymouth aan wachten op de volgende bus richting Nelson. Wat mij eigenlijk opviel dat veel mensen van vrijdag ook weer op deze bus zatten. Die een eendaagse tussen stop hebben gemaakt in Fox Glacier of Franz Jozef en dan weer doorgaan. Zo kwam ik ook de Frans man tegen waar ik vrijdags naast zat in de bus. Toen hadden we al een praatje gemaakt en nu weer. Het viel mijn op dat hij rookte en voor de rest bijna niemand hier. Dus ik vragen hoe het zat. De sigaretten hier blijken heel duur te zijn. Als je een pakje shag koopt hier ben je ongeveer 50 dollar kwijt omgerekend 30 euro. Daar haal je ongeveer 60 sigaretten uit als je heeel zuinig doet, want in zo zakje zat 30 gram ofzo. Ik weet het ook niet precies, gelukkig heb ik er ook geen verstand van en dat wil ik ook zo houden! Maar het viel wel op dat weinig mensen hier roken.

Hier voor hadden we ook een half uur stop bij kust dorpje. Hier even naar strand gelopen super mooi!

Na 9 uur in de bus zitten ben je er best wel klaar mee. Na de bus wissel zijn we er niet op vooruit gegaan met de bus... maar ach. Een uur geleden hadden we een stop bij panecake rock. Een grote rots met veel planten waar de zee in diepe gleuven russen door stroomt bijzonder!

We zijn er bijna. Rond 8 uur zullen we aankomen in Nelson, maar een halfuurtje vertraging. Dat valt mee voor zo een lange reis.

Rond 8:30 kwam ik Nelson binnen rijden met ondergaande zon achter de berg. Helaas geen foto van. Ging lastig van uit de bus. Kwartiertje lopen door Nelson naar hostel. Super relaxed hostel en het lijkt een super kamer. Morgen ontbijt wafels 😊

1. Monique:
    28 januari 2018
    Zo'n lange reis met de bus had je hier nog niet gehad. Maar goed te doen dus! Fijn dat je een goed hostel hebt voor de komende nachten. Fietsje en ontbijt erbij! Top!😘
  2. T. Bellaart:
    28 januari 2018
    Hoi Bram dat was me het ritje wel. Grappig dat je mensen uit andere delen van de wereld die je eerder ontmoeten weer tegenkomt op dezelfde reisroute. Wij hebben zoveel gereisd en het is ons nog nooit overkomen. Als beloning tref je een fijne slaapplek en kan je uitrusten voor je ontdekking tocht door Nelson. O en O xx⛪🏣📷🏡
  3. Irene kroes:
    28 januari 2018
    Wat een lange reis . Maar nu kan je weer genieten . Een mooi verhaal weer .oma irenexxxx