Sydney Day 2

11 maart 2018 - Sydney, Australië

Na 8 uurtjes slaap werd ik nog best wel moe wakker. Gisteren was toch wel weer inspannend het vliegen. Gaat alles goed, waar moet ik heen enzo. Ik heb nu eigenlijk ook niet zo een last van de jetlag. Gelukkig zijn het maar 2 uurtjes. Nog even blijven liggen, want om 9 uur zou er als het goed is ontbijt staan. Een simpel, maar goed ontbijt. Na ontbijt even naar de receptie om mijn paspoort terug te vragen en te betalen. Gisteravond was dat namelijk niet meer mogelijk. Daarna maar eens bekeken wat mijn plan is voor vandaag. Ik ga richting de Royal gardens lopen. Daar heb je uitzicht op Oprah house en de brug. Daarna langs het water richting de haven lopen. Door Sydney zo een beetje Sydney bekijken! Na 10 minuten lopen kwam ik aan in de Royal garden waar mij meteen opviel dat er een soort van lepelaars liepen. Iedergeval aparte vogels. Doorgelopen naar uitkijkpunt. Natuurlijk wat foto’s gemaakt en even lekker rustig zitten kijken. Nu langzaam aan richting het centrum. Onderweg nog groep kakathoes tegen gekomen die op mensen gingen zitten enzo. Ja dat kan allemaal hier. Wat mij opvalt is dat ze veel geld pompen in boutanic gardens, in parken hier in Australië en nieuw zeeland. Na mijn wandeling door het park richting de haven gegaan. Hier midden door de stad wat eten gescoord want het was inmiddels al tegen ene. De haven straal veel luxe uit met luxe eet tentje mooie boten, maar er liggen ook rondvaart boten. Het mooie om te zien dar er heel veel verschillende mensen zijn. Mensen die heel mooi aangekleed zijn, toeristen, mensen die werken en mensen die sporten enzovoort. Na rustig mijn boek er bij te hebben gepakt en uurtje te hebben gelezen was tijd om terug te keren. Was best wel moe dus. Midden door het centrum langs de skytower. Hier waren veel mensen aan het zingen en heel veel mensen aan shoppen. Na mijn weg terug te hebben voltooid was het tijd om plaats te nemen op de rooftop. Waar ik geweldige mensen heb ontmoet deze avond. Onder tussen ook nog even naar supermarkt geweest om voedsel en ook toch een biertje te halen. Zo maak je beter contacten. Wat op viel dat hier veel Fransen zijn en mensen uit zuid-Amerika en natuurlijk de germains dat kan niet anders. Mensen zijn heel vrij in het naar mijn gedacht strengen Australië. Veel alcohol en drugs, maar dat hoort hier nu eenmaal blijkt. Wat ook heel toevallig was dat ik een soort van bekende tegen ben gekomen. Opeens raakte ik in gesprek met 2 Nederlandse meisje, ja dan ga je natuurlijk even praten de Nederlandse connectie. Wat bleek ze kwamen uit de Velserbroek. Dat is al heel toevallig, wat bleek een moeder van die meisjes heeft samen met mij vader op de rozenbeek gewerkt😱 even de foto voor bevestiging, het klopt ook nog! WoW. Later de avond nog naar pub geweest toch wel anders dan in Nederland. Rond 1e terug en lekker mijn bedje ingedoken. Nu al weer vroeg wakker. Dan maar even verslag je maken en posren😉

1. T. Bellaart:
    10 maart 2018
    Je verhaal wat je vandaag schreef geeft een heel andere beleving dan wat je meemaakte in Nieuw Zeeland. Wij vonden het ook een heerlijk land Australië en Sydney indrukwekkend. Heb je in de Royal Garden de grote hoeveelheid vliegende honden zien hangen? Geniet van Sydney en tot morgen Oma en Opa B xx📷😘🏃
  2. Irene kroes:
    10 maart 2018
    Weer een mooi verhaal wat geniet je Ik lees met plezier je verhaal wat beleef je toch veel oma Irenexxxx
  3. Petra:
    11 maart 2018