Wanaka day 2

24 januari 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Oke, gisteren zat ik nog te twijfelen of ik de roys peak zou gaan beklimmen. ‘S avonds had ik een ligt aangeboden gekregen van 3 Duitse meiden die ook de berg zouden beklimmen. Ik zou met hun mee kunnen rijden. Super! Dus nu heb ik geen excuus.

Na een redelijke nacht was ik om 7 uur wakker. Eerst eens rustig wakker worden. Daarna klaar maken voor de beklimming. Even naar de supermarkt bananen halen. Toen rond 8:30 die kant op gegaan. Gelukkig hoefde ik niet te lopen, want het was nog best wel een eind richting de parkeer plaats waar de tocht begon.

De berg was 1600 meter hoog en de beklimming begon echt helemaal aan het begin. Na de eerste 100 meter zeiden die meiden loop, maar je eigen tempo. Ik liep net een tandje sneller. Wat was het een pittige tocht. Ben benieuwd of ik morgen nog kan lopen. Het is een goed loop pad, maar het is erg steil! Onder weg nog nederlanders tegen gekomen praat je gemaakt. Erg leuk om ervaringen van andere te horen. Onder weg loop je door het boerenland. Tussen de schapen, konijnen en vogels. Na 3 uur klimmen heb ik dan bijna de top bereikt en vind ik het wel voldoende. Het laatste stukje is over de berg rug. Erg smal en glibberig pad. Wat de meeste ook zeggen dus dat maar even over geslagen. Vanaf hier heb je ook een MOOI, PRACHTIG uitzicht. Helaas is het niet helemaal blauw, maar bewolkt en af en toe beetje regen. Zo aan de terug tocht beginnen. Kijken of ik beneden een lift kan fiksen naar Wanaka. Nou kijken of het gaat lukken!!

⏱ Nou naar beneden is soms nog wel gevaarlijker dan naar boven lopen. Natuurlijk ga ik weer op mijn bek, maar niet erg gelukkig. Beneden gekomen was het helaas niet gelukt een lift te vinden. Dus dan, maar lopen. Na 1,5 uur lopen langs de kust weer terug bij bestemming. Nou morgen zeker weten spierpijn. Even koud drinken halen bij de super. Wajo wat druk. Zo grote supermarkt met 15 kassa’s en dan nog rijen phoee. Dan staan er natuurlijk ook mensen om je spullen in te pakken zo. Goed geregeld! Nu even douchen en op bed liggen.

Morgen weer terug naar Queenstown om 10 uur vertrekt de bus

1. Petra:
    Tof hoor Bram.
  2. T. Bellaart:
    24 januari 2018
    goed verslag weer Bram, de kilo's vliegen er zeker vlug af.
  3. Monique:
    24 januari 2018
    Wat een gaaf uitzicht! Prachtige foto's op Fb. Wat grappig dat er dan zo'n grote supermarkt is! En dan ook zo druk! Of is er maar één in Wanaku?
  4. Els:
    24 januari 2018
    Bram je bent een kanjer hoor!! Deze ervaring neemt niemand je meer af.
  5. Irene kroes:
    Geweldig Bram wat een prestatie