Back in Queenstown

25 januari 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen, weer vroeg wakker door het licht wat de kamer in kwam schijnen... Een super warme kamer want er was ook geen airco. Rond half 9 gaan ontbijten en rond 9:15 negen de kamer uit. Ik gok dat ik nog een slaap kop had toen ik de kamer uit ging.. dat zal later blijken. Rond 9:30 bij de bus en die gimg om 10 uur weg.

Op een geven moment kwamen we bij foto moment terecht. De buschaffeur stopte iedereen er uit. Ik natuurlijk ook met mijn camera. Ik proberen een foto te maken.  Hij doet niks!?! Oke, gisteren heb ik de batterij opgeladen. Ik kijken geen batterij, owwh shit. Ik mijn tas doorzoeken geen batterij.. wel mijn oplader. Gelukkig vroeg zo een jongen gister mijn Facebook na een praatje. Ik dacht, ik zie wel wat ik met verzoek doe. Nu kwam het goed uit. Ik berichtje sturen inderdaad batterij vergeten.... Die jongen gaat 2 maanden oppassen in Auckland. Dus ik kan mijn batterij gewoon ophalen in Auckland over een maand. Dan moet ik maar nieuwe batterij gaan aanschaffen. Heb al gekeken rond de 40 euro... Ja dat is pech had je maar beter moeten opletten Bram. Ook al heb ik gekeken onder het bed enzo.

Ik ben eerst richting het hostel gelopen. Ligt 10 minuten lopen vanaf het centrum. Op een steile helling. Phoee is zwaar met spierpijn. Zo waar kon ik al inchecken, want ik was erg vroeg 12:00 uur. Zo maar richting het centrum. Batterij kopen en lekker chillen daar!

⏱Na mijn eerste stukje te hebben geschreven ging ik mij klaar maken om richting het dorp te gaan. De steile helling af. Ik weet niet wat erger is naar beneden lopen of naar boven, want de spierpijn naar benen gaan lijkt nog wel erger. Pff. Ik begin nu ook beetje mijn knie te voelen. Gisteren op mijn knie gevallen. Oke richting Queenstown gelopen en een batterij aangeschaft. Daarna door richting het strandje. Even een stuk uit mijn boek lezen. Na uur vond ik het wel goed. Nog even wat drinken gehaald en toen terug gelopen. Iets verder op zat een supermarkt die groter is dan de supermarkt in het bruisende centrum. Dus even naar die supermarkt kijken wat ze hebben. In dit hostel hebben ze geen keuken dus ik moet iets makkelijks hebben. Een kant en klare maaltijd en kwark. Dat zal vast wel vullen. Daarna in de lounges een netflix-serie gekeken.

Dit hostel is misschien nog wel het minsten hostel waar ik tot nu toe heb gezetten. Het ligt mooi met mooi uitzicht. Kamers zijn klein beetje groter dan vorige hostel. Maar bij dit hostel heb je eigenlijk geen privésie (of hoe je dat ook schrijft). Je moet met zijn 6 een ruimte delen waar de wc, douch en wastafel in zit. Het ergste vind ik dan nog dat hij niet op slot kan.... gelukkig ligt er tot nu toe een iemand op de kamer! Want de kamer zou maar vol zijn!

Ik merk ook dat vandaag niet zo een super dag is. De laatste twee dagen toch wel slecht geslapen. Doordat geen airco was op de kamer en je toch met ze achtte in klein hokkie ligt word het snel warm. Het warme weer, het is nu niet lekker warm maar benauwd. Dat heeft ook wel invloed op je. Natuurlijk baal ik ook van mijn batterij, maar dat staat er los van! Shit happends en er zijn ergere dingen in het leven dan batterij. Zo maar even een plekkie zoeken waar ik rustig even kan eten.

Morgen vertrek ik weer uit Queenstown richting Fox Glacier. Deze bus rit duurde iets van 7 uur ofzo. Dus weer lange dag in de bus. Misschien dan ook wat slaap in halen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. T. Bellaart:
    25 januari 2018
    Wat een pech Bram dat zal je geen 2de keer gebeuren. Het zal best wel moeilijk zijn om steeds te wennen aan een nieuwe plek en andere mensen. En alle indrukken van al het moois wat je ziet en de moeite die je moet doen om er te komen. Maar ben je er dan is het prachtig zoals we zien op de foto's. Top Bram!! Opa en Oma B xx🚌🚶📷
  2. Irene kroes:
    25 januari 2018
    Bram wat een pech gelukkig heb je al een nieuwe batterij. Kan je weer foto,s maken . Komt allemaal goed,morgen een heel goede reis hoop .hoop dat de spierpijn gauw over gaat .Ik ben trots op je je doet het geweldig .Oma Irene xxxx
  3. Monique:
    25 januari 2018
    Hey Bram, hopelijk zijn de volgende hostels 🏠 beter. Balen als je iets vergeet. Volgende keer check✔, double check ✔ Zulke dingen kunnen gebeuren, maar zet je ook weer op scherp. De spierpijn gaat vast ook weer verdwijnen en dan kan je de volgende top beklimmen🏔 💪 😘💋