Whangarei/Auckland

6 maart 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

5 maart heb ik niet heel veel uitgespookt. ‘S ochtend heerlijk in het zonnetje ontbeten! Daarna rustig aan richting het stadscentrum. Even rond gekeken daarna richting the warehouse. Naaisetje bemachtigen, omdat mijn knoop bijna van mijn broek valt. Ondertussen ook nog voor een prikkie waterschoenen weten te scoren. Dat is toch wel handig voor in Indonesië. Lunch gescoord en langs het water in het centrum gegeten en beetje gelezen. Zo ging mijn dag rustig voorbij.

6 maart had ik om 9:20 de bus richting Auckland mijn laatste bestemming. Deze keer had ik de mana bus waarmee ik reis. Deze kwam tegelijkertijd aan met een andere bus. Terwijl mijn bus nog bezig was met koffers in te laden vertrok de andere bus met een passagier te weinig die nog even naar de wc was. Het zou je maar gebeuren dat je vergeten word😱. Maar gelukkig nam mijn chauffeur de vrouw mee! Ik was vroeg in Auckland rond 12 uur. Je kan pas vanaf 2 uur inchecken. Dus mijn tas gedropt bij het hostel en klein rondje maken naar de haven. Rond 2 uur ingecheckt en meteen gevraagd waar ik een doktor kon vinden bij de receptie. Ze gaven mij een nummer die ik kon bellen om te vragen, maar werd gelijk er weer opgegooid... Oké ik ga het wel zelf uitzoeken. Dus eerst naar een apotheek nog een keer goed informeren over de medicijnen en toen naar een doktor gevraagd. Aan de overkant van de straat zaten er twee. 1 Chinese praktijk, maar die had geen tijd voor mij. Gelukkig kon ik bij die andere meteen terecht. Formulieren invullen en 5 minuutjes wachten. Toen kon ik mee komen. Mijn verhaaltje gedaan dit wil ik omdat zus en zo. Oké toen kwam ze met een preventie op de proppen. Ja maar dat hoef ik niet, maar ze ging even met de reis-guru bellen. Die zei de preventie-middel en een ander medicijn als je ben gestoken en malaria verschijnselen hebt. Ja die wil ik! Dus recept mee gekregen en richting de apotheek. Die heeft gelijk de medicijnen besteld als het goed is komen ze morgen binnen. Daarna boodschapjes gedaan en toen terug gegaan richting het hostel. Had ook last van beetje hoofdpijn. Gok dat ik te weinig heb gedronken.. Dus rustig aangedaan de rest van de tijd. Morgen eens goed Auckland verkennen!

1. T. Bellaart:
    6 maart 2018
    Geen dag is hetzelfde Bram, steeds maak je iets mee.Top gedaan van je het regelen van de malaria pillen. Geniet van deze laatste dagen in Nieuw Zeeland. We zijn super trots op je. Liefs van Oma en Opa B xx📷😘🏃
  2. Monique:
    6 maart 2018
    Fijn dat het gelukt is met de medicatie! Die 8 weken in Nieuw Zeeland zijn voor mijn gevoel omgevlogen en wat ben ik trots op je hoe je alles doet! Fijne dagen nog in Auckland! 😘
  3. Irene kroes:
    6 maart 2018
    Bram goed dat je malaria hebt besteld. Wat doe je het goed ik ben trots op je Fijne dagen nog in Auckland oma Irene xxx