Whangarei Day 1

4 maart 2018 - Whangarei Heads, Nieuw-Zeeland

4 maart, vandaag ga ik richting Whangarei. Een plaatsje 1,5 uur hier vandaag. Meer richting Auckland. Na een verschrikkelijke nacht met muggen enzo. Werd ik rond 8 uur. Als ik naar buiten keek werd ik helemaal niet vrolijk het hoos. Zulke erge regen heb ik nog niet gezien. Dat hield aan voor 3 uur pff. Na dat er een soort van zwembad gecreëerd was in de tuin van het hostel werd het gelukkig droog rond 11e. Dus het was tijd om mijn spullen uit de opslag te halen. Water te halen bij de supermarkt en langzaam aan richting de bus te gaan. De bus vertrok rond 12 uur. Na kwartier wist ik niet zeker of ik deze rit zal overleven. 2 verslagen terug schreef ik over de hobbelige weg nou deze chauffeur scheurt daar met maximale snelheid over heen. Levens gevaarlijk. Later bleek dat hij een ophaal punt voorbij was gereden. Dus mensen waren met de auto er achter aan gereden om passagiers af te leveren.Hij ging toch nog maar even keren om te checken of hij iedereen had. Na dat hij weer moest keren met de bus ging hij op zijn mobiel door stadje rijden. Levensgevaarlijk hij keek serieus meer naar zijn mobiel dan naar de weg, maar oké. Nadat hij zeker wist dat hij iedereen had was het tijd om met volle snelheid de weg te vervolgen ja hij was toch al laat. Kwam ook dat er een weg gesloten was. Wat bleek nadat hij op volle snelheid reed dat hij zijn voordeur vergeten dicht te doen was... Dus hij vroeg een van ons die dicht te doen. Bram heeft even zijn deur dicht gedaan. Maps zegt nog 20 minuten dus we zullen er vast over 15 minuten zijn of hij moest iemand vergeten😉.

Rond 2 uur was ik dan uiteindelijk bij mijn bestemming. Het cellencomplex, hier ga ik 2 nachten door brengen. Ik kon nog niet inchecken, omdat de eigenaar er nog niet was. Dus spullen gedropt en dan naar de supermarkt. Eenmaal terug mijn cel aangewezen gekregen. Daarna even relaxen tot dat ik mee werd gevraagd voor een expeditie. 3 Fransen en een Nederlander ging naar een glowwormencave. Ze hadden bij het hostel een Auto weten te huren. Eerst richting de pomp om diesel te tanken. Eenmaal gelukt starte de auto niet meer.... dus wij van alles proberen maar werkten niet. Dus dan maar bellen, eerst werd er niet opgenomen. Gelukkig werd de Fransen jongen snel terug gebed. alleen ze Engels was niet goed genoeg dus kreeg ik de telefoon in mijn handen gedrukt. begreep een beetje wat hij bedoelde, maar voor de zekerheid de telefoon aan iemand anders gegeven. Ondertussen de motorkap open gemaakt. Naar de accu kijken. Toen zag Bram het probleem de rode draad zat niet goed verbonden met de accu dus even gefixt. Daarna konden we onze weg vervolgen naar de Cave. Door de modder, water en over de stenen, maar wat bijzonder. In het donker allemaal blauwe puntjes! Kleine wormpjes die leven op de rots wand en die slijm produceren. Hun hoofd geeft dat blauwe licht. Na rondje in de Cave was tijd om terug te gaan naar de Auto. Inmiddels was het al 6 uur en kreeg wel al beetje honger, maar gaan eerst nog naar de waterval. Heel mooi, maar niet heel bijzonder! Nu was tijd om terug te gaan. Super leuke middag voor maar 14 dollar! Normaal betaal je voor zo een expeditie naar een glowwormcave met gemak 60 dollar. Eenmaal terug gekomen was tijd om te koken en te eten! Net een douch genomen en nu is tijd om te slapen na een geweldige dag!

1. T. Bellaart:
    4 maart 2018
    Dit was geen gepolijste dag voor je, maar toch heb je genoten. En dat je steeds meer zicht krijgt voor oplossingen van kleine probleempjes. Het lijkt ons een heel bijzondere ervaring die glimwormpjes te zien. Oma en Opa B xx
  2. Irene kroes:
    4 maart 2018
    Wat word je handig je lost allerlei problemen op geweldig Leuk dat je de glimwormpjes hebt gezien een mooi verhaal Oma Irenexxxx
  3. Petra:
    5 maart 2018
    Leul joh. Wat varieërend allemaal wat je doet.
    Gelukkig weet jij de rode draad te vinden 😉