Fox Glacier day 2

27 januari 2018 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen, op dit moment heb ik weer zicht op een prachtig natuurwonder. Ik zit vlakbij de Fox Glacier. Het is toch bijzonder hoe dat kan ontstaan. Deze Gletsjer en de Franz Jozef Glacier stukkie ver zijn heel bijzonder. Ze liggen midden tussen het regenwoud. Dat is nergens ter wereld zo. Ik zie nu een heel klein stukje van de Glacier, maar als je hem echt wild zien of beklimmen moet je een helitocht boeken. Anders is deze gletsjer niet te bereiken. De rust word eigenlijk dan ook wel beetje verstoord door het op en aan vliegen van de helicopters, maar ach die willen ook geld verdienen.
Vanochtend heb ik bij het hostel een fiets gehuurd. Niet de beste fiets, maar ach er valt op te fietsen. Het was half uurtje a 3 kwartier fietsen door het regenwoud! Prachtig! Daarna half uurtje lopen richting de Gletsjer. Terwijl ik aan het schrijven was dacht ik: SHIT, zadelhoes oplaten zitten... de vogels vinden dat nog al goed materiaal om in te pikken. Dus zo maar terug lopen. Dan fietsen richting een meer.
Na de terug tocht naar Het dorpje Fox Glacier even gestopt bij de sparktelefooncel. Hier heb he iedere dag 1GB internet. Dus even kijken wat er gebeurt in de wereld en in Nederland. Je wilt natuurlijk niet onder een steen leven aan de andere kant van de wereld. Daarna richting het lake ( geen idee meer hoe het heet..). Dit lake geeft weer spiegeling op de Glacier en de bergen (natuurlijk). Alleen dan moet het wind stil zijn en geen laag hangende wolken zijn. Natuurlijk is het nu wel bewolkt en waait het. Dus helaas geen mooie foto!( Maar het is wel droog!) Als nog wel een prachtig uitzicht! Dus er maar even bij gaan zitten. Zo even beslissen of we rondje gaan lopen om het water of niet.
Uiteindelijk geen rondje gelopen en besloten terug te fietsen. Na fietstocht van half uurtje even lekker douchen, want ja weer het luien zweet eruit gefietst. Daarna even op bed gaan liggen
relaxen en even slapen☺ . Er moesten ook weer boodschappen gedaan worden dus ja let’s go. Ook even dingen gehaald voor morgen, want ik heb een reis van 12 uur te gaan 🙄 . Na het
koken weer even naar het internet punt gelopen om zo even mijn verslag weer online te gooien. In Nelson mijn volgende bestemming heb ik drie volle dag. Het Abeltasmanpark is dichtbij. Dus een kijken of we die bezoek je kunnen brengen en voor de rest zie ik het wel. Daarna weet ik nog niet zo goed wat ik ga doen. Eigenlijk wil ik naar Kaikoura, maar ik heb net even snel gekeken en de hostels zagen er vol uit. Dus ja dan misschien even ander plan gaan maken. Of kijken of ik toch iets kan vinden, maar dat ga ik maar eens goed uitzoeken in Nelson. Zo is er al weer een dag voorbij!

1. T. Bellaart:
    27 januari 2018
    Wat een prachtige reis maak je en weer schitterende foto's. Dat wordt een lange busrit morgen Bram. Maar je gaat heel wat moois zien van uit de bus zonder spierpijn te krijgen. Liefs van Opa en Oma B xx🚌📷🗺
  2. Monique:
    27 januari 2018
    Je hebt weer mooie dingen gezien Bram! Geniet er maar lekker van!😘
  3. Irene kroes:
    27 januari 2018
    Wat een goed verslag ik geniet mee. Heel veel sterkte voor de lange busreis . Liefs oma Irene xxx