Week 3 stage

19 mei 2019 - Wootton Bridge, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen maandag heb ik mijn abseil assement gehaald. Daarna is alles een beetje in stroom versnelling gegaan. Park was bijna vol dat betekend 750 kids op het park en minume bezetting van personeel. Dinsdag ochtend begon ik met cover. Kon het eerste uurtje nog lekker vrij zijn, want het was niet nodig. Daarna mijn eerste abseilsessie en natuurlijk meteen een beoordeling. Wat een wereld van verschil dan met de training. Normaal sta je met 2 mensen op groep van 12 kids. Nu in je eentje door de onderbezetting. Mijn sessie duurde 20 minuten langer, omdat het toch best moeilijk is. Je moet die kids overal bij helpen, alles checken en alles veilig. Stressvol is het.  MAAR mijn beoordeling was best aardig voor eerste keer. Alles was veilig, moet mijzelf alleen verbeteren in coaching en snelheid. Als je gaat nadenken. Wat verwacht je van een Nederlander die dit voor de eerste keer doet. Maar dan heb ik wat om aan te werken in de komende 17 weken. De rest van de dag was tunneltrail. Lekker relaxed in zonnetje en de kids de tunnels insturen.

Dinsdzateag 3 abseilsessies en sensorytrail. Alleen nu met verhaal 4 nieuwe mensen op de toren zonder help. We zijn er gelukkig met ze vieren uitgekomen. De senory trail is echt het lachwekkende sessie van allemaal. De kids moeten met een geblindeerde bril een parcour afleggen. Dan kan de leraar kiezen door een beekje voor de natte voeten of over de brug. Vies worden ze wel. Als instructeur heb je ook 2 bidonnen om de kids nat te sprayen. Om het gileffect te vergroten. ‘S avonds had ik eving ent cluedo. Verkleed op het park en de kids moeten je dan vinden. Ze moeten dan opdracht doen en daarna streep je locatie en persoon af. Aan het einde van de avond krijgt de dader de water straf.

Donderdag stond op het programma low ropes en Archery. Bij pgl veranderen dingen nog al dus mijn archery werd ingewisseld voor aeroball. Prima geen probleem. Het is bijna einde van de week dus de kids zijn moe. Dus tijdens de low rope sessie ook maar wat problem solving dingen er in gegooid om de kids wat rust geven. ‘S avonds disco zo gek mogelijk verkleed en zo gek mogelijk dansen. Dat lukt mij wel. Zo lang ik maar niet het podium op moet voor de echte dansjes.

Vrijdag was ik lekker vrij. Met een paar het eiland wezen verkennen! Super leuk! Natuurlijk mijn camera mee gebracht!

zaterdag stond op de planning 3 sensory trail sessies en achery! Tussen 8:00 en 8:20 moet je altijd melden voor werk. Ik liep net weg komt een teamleader achter me aangerend. Je weet dat je eerste sessie abseilen is? Uhm nee? Owwh is net 2 minuten geleden veranderd. Prima dan doen we dat!

Zo maak je elke dag hier wel weer iets mee!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. T. Bellaart:
    19 mei 2019
    Dat waren drukke dagen en je hebt weer het nodige geleerd. Met plezier lezen we je verhaaltjes. Wat een leuke belevenis voor je. Top Bram groetjes O en O xx👍
  2. Leo:
    Leuk verslag. Soms even schakelen. 👍
  3. Mirjam:
    19 mei 2019
    Heftig maar gave ervaring!
  4. Paul van elk:
    21 mei 2019