Week 6 stage

8 juni 2019 - Wootton Bridge, Verenigd Koninkrijk

Vanaf maandag begon de drukte weer! Zaterdagochtend had ik nog een belangrijk examen namelijk ground-up. Met ze 12 moesten we dit examen afleggen dit betekend 4 uur lang klimmen en zekeren. Eerst een set-up opzetten. 2x 3 mensen tegelijk de Jacobs lader op. Dan op de trapeze iemand vanaf sturen en rescue doen. Niet al te moeilijk. Wat het lastigste was is de hitte. Dus geslaaaaagd. Nu heb ik 4 onderdelen extra echt super! De rest van de dag een beetje gewassen en opgeruimd.

Zondag was ik vrij. Het idee was om alleen naar portsmouth te gaan met de ferry. ‘S ochtends kreeg ik berichtje van Ellie of ze mee kon prima dus samen naar portsmouth gereisd. 20 minuten met de ferry. In portsmouth beetje gewinkeld. 2 nieuwe truien en shirt. Even mij zelf verwennen. Ondertussen waren meer mensen van pgl in portsmouth dus met ze 7e bij nado’s gegeten. Eindelijk weer eens fatsoenlijke maaltijd. Hier eet je elke week het zelfde.rond 4 uur weer terug naar het eiland een prima dagje!

Maandag ochtend was task work. Een nieuw spel uit testen, onkruidwieden, hout hakken en beton verplaatsen. Ochtend vullend programma dus. In de middag AG Assistent groupleader. Dit is geweldig lekker gek doen de nieuwe kids verwelkomen. Er was een groep die met auto’s kwamen dus wij mochten de auto’s fiksen. Tot de bussen kwamen dat is teamleader werken. Dan is onze taak smile, koffers en geef de kids een geweldige experiences. Toen kwam teamleader naar mij en harry toe. Hij had enorme haast een schep pakken en rennen naar strand. Ja dat is goede 800 meter. Ik snapte er niks van. Wat bleek het tij was aan dalen. De speedboot van pgl lach voor 80% uit water. Dus met 3 man geprobeerd de boot in water te krijgen. Met veel moeite gelukt. Kapot van het rennen en duwwen, al tijd niks gedaan😬. Weer nieuw verhaal.

Dinsdag bestond mijn hele dag uit ground-up. Spannend, maar ben klaar voor! Mijn eerste sessie was super! Alles ging goed snel en iedereen had een second go. Docenten super blij. Tweede sessie werd ik beoordeeld. Iets grotere groep ,maar prima! Ging ook lekker helaas geen second go, omdat ik niet zeker was dat iedereen zou kunnen gaan. Mijn beoordeling was weer super. Mijn beoordelaar had nog nooit iemand zo snel goed de harnassen zien checken. 2 verbeterpunten, hebben we iets om aan te werken. Mijn middag bestond uit trapeze, prima middag niet heel bijzonder.

Woensdag starten we met trapeze. Dezelfde groep als gister ochtend geweldig. Bij trapeze kan je heel veel mensen helpen om hun angst te overwinnen. Zo ook bij deze groep! Mijn tweede sessie ook trapeze. In de middag abseilen. Tijdje geleden, maar vandaag dubble men. Twee personen voor een groep. De dutchies waren samen (naomi). Goede sessie waarbij we elkaar goed kunnen aanvullen en heel veel mensen naar beneden hebben gestuurd. In de middag kwam ook teamleader naar mij toe. Dat ik super feedback had gehad van de docenten. Dat doet mij goed🤗

Donderdag: ja dit was niet mijn dag. Ik had 3 sessies ballsporten. De eerste sessie goed. Alleen de 2de sessie was 3 keer ruk. Werd door de groep kids beoordeelt op mijn engels. Gewoon niet oke. Leerpunt voor volgende keer en gesprek met mijn teamleader goed opgelost

Vrijdag: regen regen regen. 2 sessies klimmen, middag vrij en dan ‘s avonds ambuse. Na de eerste twee sessie kon ik letterlijk zwemmen in mijn schoenen. Vrijdags is ook altijd staff meeting, omdat einde van de maand is werden er awards uitgedeeld. Nou Harry en Bram kregen de safety award voor het reden van de boot!

Ambuse viel helemaal in de regen, maar je moet altijd proberen er een feestje van te maken🙂.

Volgende week ben ik groupleader van 30 kids. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

1. T. Bellaart:
    8 juni 2019
    Bram Top!!!!! Wij zijn onder de indruk hoe jij deze stage doorloopt. We vinden het geweldig dat je er zo van geniet. Groetjes van Oma en Opa B xx👍🏅
  2. Monique:
    8 juni 2019
    Lekker bezig Bram! Je verveelt je daar niet en lekker gevarieerd! Enjoy en succes met de groep! 😘
  3. Mirjam:
    8 juni 2019
    Goed gedaan! Succes volgende week als GL!